رضایتمندی ۸۰ درصدی مهمانان نوروزی خرمشهر

ولی‌الله حیاتی اظهار کرد: برای ارزیابی عملکر نیروهای خدمات‌رسان و میزان رضایتمندی مسافران با هدف ارتقای خدمات‌دهی به مسافران اقدام به ارزیابی برخی فاکتور‌ها با استفاده از فرم‌های نظرسنجی شد.

وی بیان کرد: تحلیل داده‌های آماری فرم‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که به غیر از استان‌های تهران و کرج که به عنوان استان‌های اصلی فرستنده گردشگر در سطح کشور هستند غالب گردشگران که به شهرستان خرمشهر سفر می‌کنند از داخل استان و یا استان‌های همجواری همچون ایلام، کرمانشاه، بوشهر، لرستان بوده‌اند.

فرماندار خرمشهر دیگر فاکتور اعمال شده در فرم نظرسنجی نوع سفر بر مبنای سه گروه سفرهای انفرادی، خانوادگی و گروهی (کاروان و تور) خواند و اضافه کرد: تحلیل نوع سفر نشان می‌دهد که عمده حجم ترافیک سفر مربوط به کاروان‌های راهیان نور بوده است و در افزایش نسبی اقامت شبانه گردشگران در خرمشهر اردوهای راهیان نور سهم عمده‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این فرم نشان داده شده که حدود ۶۰ درصد مسافران برای بار نخست خرمشهر را برای سفرهای نوروزی برگزیده‌اند و ۳۰ درصد نیز برای دومین بار بوده است که در نوروز به این شهر سفر کرده‌اند و ۶۰ درصد مسافران نیز یک روز یا بیش یک روز اقامت داشته‌اند.

فرماندار خرمشهر با توجه به آمار ارایه شده زیارت و تفریح را ۲ دلیل عمده سفر به خرمشهر دانست و اظهار کرد: با توجه به یادگارهای هشت سال دفاع مقدس و همچنین پتانسیل‌های قوی گردشگری آبی و تجاری بازارهای منطقه آزاد، هدف‌های سفر، زیارت و تفریح به نظر می‌رسد.

حیاتی همچنین دیگر مولفه اعمال شده در فرم‌های نظر سنجی را میزان رضایت از نحوه خدمات‌رسانی و دسترسی به امکانات با استفاده از پنج فاکتور برشمرد و تصریح کرد: میزان رضایتمندی را در فرم‌های نظر سنجی با پنج فاکتور خیلی کم، کم، تاحدودی، زیاد و خیلی زیاد نشان داده شده بود که این اعداد از یک تا پنج سیر صعودی رضایتمندی را نشان ‌داده می‌شد که در این میان دسترسی به مکان اقامه نماز، وضعیت ارایه خدمات درمانی و امداد و نجات هلال احمر از بالا‌ترین میزان رضایت برخوردار بوده و سایر موارد نیز نشان از رضایت کلی مهمانان داشت.

فرماندار خرمشهر از رضایت ۸۰ درصدی مهمانان از نحوه ارایه خدمات در این شهر و تمایل برای گزینش مجدد خرمشهر به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خبر داد بر لزوم اتخاذ تمهیدات برای جذب گردشگران بیشتر در سال‌های آینده تاکید کرد و گفت: برآیند وضع موجود، پتانسیل‌ها و خدمات در کنار ضعف‌های ناگزیر باعث ایجاد حس رضایتمندی در گردشگران برای دیدار دوباره از شهرستان خرمشهر شده است و می‌توان در آینده با افزایش برنامه‌های جاذب و توسعه برنامه‌های گردشگری برای خانواده‌ها و همچنین توسعه خدمات اقامتی خانواده‌ها را نیز به اقامت بیشتر در شهرستان ترغیب کرد.

https://hoorkhabar.ir/567152کپی شد!
62