درگیرهای طایفه ای در شمال و جنوب استان کشته داد/چه کسی پاسخگو است؟

به گزارش هورنیوز رسم ناصحیح تیراندازی در استان خوزستان سالهاست که در مراسم عروسی و عزا کشته و مصدوم گرفته و خانوادهای بیشماری را عزادار کرده و همچنان عزمی برای حل و فصل این موضوع وجود ندارد و به عادت تبدیل شده است. از سویی دیگر درگیری های طایفه ای که معمولاً در سالهای گذشته کم نبوده و هر هفته تقریباً تیتر اول رسانه ها می شده، در روزهای اول سال جدید هم دست بردار این استان نیست و همچنان مانده ایم که برای فرهنگ سازی و یا مجازات قطعی و دائمی این افراد چه کسانی باید دست به کار شوند و چه مسئولانی پاسخگو باشند؟

اینکه بین دو طایفه، فامیل، دوست و آشنا درگیری ایجاد شده و یک یا چند نفر کشته می شوند و در نهایت نیروهای انتظامی و دستگاه قضا دخالت کرده و متهمین را دستگیر و به مجازات می رساند شکی نیست بلکه آنچه که بعنوان حلقه مفقوده در این میان یاد می شود، فرهنگ سازی و قانون همیشگی که متولی اجرا برای عدم نگهداری سلاح جنگی و … را داشته باشد کمتر وجود داشته است.

درگیری در لالی یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت

درگیری طایفه ای مسلحانه در روستای خواجه آباد از توابع شهرستان لالی ظهر چهارشنبه یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت. لازم به توضیح است ۲ مصدوم این درگیری با یک دستگاه بالگرد برای درمان به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.

درگیری طایفه ای در شادگان ۲ کشته و یک زخمی بر جای گذاشت

درگیری مسلحانه بین دو طایفه آلبوعبید و البوحصار روز چهارشنبه در شادگان منجر به کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر شد. این دو طایفه از مهرماه ۹۶ به دلیل اختلافات نامعلوم با یکدیگر درگیری داشته اند که در نهایت به درگیری دیشب آن ها و کشته شدن یک پیرمرد ۶۰ ساله و نوه ۲۲ ساله وی شد.

همچنین پسر ۴۵ ساله پیرمرد مقتول نیز در این درگیری زخمی شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

آنچه که در این دو خبر در اکثر رسانه های استان به چشم می خورد و ما نتوانستیم در این گزارش بیاوریم جمله “در حال حاضر اوضاع تحت کنترل بوده و مشکل خاصی وجود ندارد” که معمولاً پس از اتفاقات بیشمار اینچنین از زبان فرماندار، فرمانده نظامی و… به رسانه ها گفته می شود.

به گزارش هورنیوز بعضی مسئولین و ادارات زیر مجموعه آنها فقط به گرفتن حقوق و برخی کارهای کم اثر در اجتماع در این استان روی آورده اند که اگر پس از درگیریهای کوچک با تجزیه تحلیل حادثه و گزارش های مکرر به مرکز و درخواست کمک برای از میان بردن این درگیریها با کارهای فرهنگی و حتی نشست های عشایری، قطعاً به این نزاع های بزرگتر کشیده نمی شد و باعث کشته شدن چند انسان و ترس و وحشت شهروندان نمی گشت.

https://hoorkhabar.ir/671781کپی شد!
214