اصلاحات در خوزستان چه زمانی اجرا می شود؟ (محمد سلطانی علاسوند)

شعار دو سیلابی تدبیر و امید دکتر روحانی اشارتگر انتخاب رویکرد مدیریت حکمرانی خوب، ناظر به مدیریت براساس عقلانیت و منطق در بخش ” تدبیر” و دمیدن روح نشاط و امید در جامعه در بخش ” امید” با تکیه بر گفتمان اعتدال بود. از این رو انتظار می رفت در نتیجه عملکرد عقل گرایانه و با انسجام و هماهنگی ارکان دولت، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پارادایم حکمرانی خوب یعنی سرمایه اجتماعی یا اعتماد بین ملت دولت محقق گردد.

اکنون که ناکارآمدی برخی مدیران استانی برنماینده محترم دولت در استان آشکار گردیده و مسیر دشواری پیش روی وی متصور است؛ به نظر می رسد که نماینده محترم دولت در اسرع زمان اصلاحات لازم را در تیم مدیریتی استان به عمل می آورد و به همت مدیرانی دلسوز، خوزستان را به جایگاهی که شایسته اش می باشد، می رساند.

بی شک رفع مشکلاتی همچون بیکاری و ارتقاء معیشت مردم استان و تحقق توسعه پایدار در استانی که پر از ظرفیت ها و استعدادها می باشد و بسترهای رشد و توسعه در آن فراهم است؛ نیازمند مدیرانی برنامه محور و دارای دیدگاه های توسعه بوده و با ملاحظه کاری و اغماض و تعارف و رو دروایستی کاری از پیش نخواهد رفت و این شائبه بوجود می آید که افراد مافوق و مدیران ارشد برای اینکه افراد زیردستی یک زمانی باصطلاح رو در روی مدیر ارشد قرار نگیرند و یا رقیب نشوند و خلاصه مطیع و سر به راه فرامین ملوکانه باشند افراد ضعیف را در سطوح مدیران میانی انتخاب می کنند و به همین ترتیب هم مدیران پایه، زنجیره ای از مدیران ضعیف و ضعیف تر می شوند.

مسئله دیگر این ازم را ندارند و از طرفی هم مدیریت و مالکیت از هم جداست و ناکارامدی بنگاه و دستگاه ها لطمه ای به منافع شخصی مدیران ارشد وارد نمی کند. بنابراین یک مدیر ضعیف و مطیع برای حفظ منافع و بقای حاکمیت مدیران ارشد بمراتب بهتر از یک مدیر قوی و مستقل می باشد.

یک موضوع مهم دیگر آن است که در سازمانها اختلاف طبقاتی شدیدی از لحاظ قدرت و حقوق دریافتی حاکم می باشد و این جذابیت ها باعث می گردد کسانی که سواد کمتری دارند جهت احراز پست دست به دامن اطرافیان و پارتی های و حتا تغییر پوشش ظاهری به مدیر بالا دستی و … مختلف می گردد و آدم های بالیاقت و با سواد پست های بالا دست پیدا نمی کنند و همینطور زیرآب زنی ها شدیدی در ادارت جهت پایین کشیدن مدیریت ها حاکم میشود و به همین علت ها مدیران نفرات بعدی خودشان را آدم های ضعیفتر از خودشان انتخاب می کنند تا پست آنها به خطر نیافتد.

تا زمانی که مدیران از حق و حقوق نجومی نسبت به زیر دستان برخوردار هستند و هیچ گونه بازرسی و پی گیری در خصوص اشتباهات مدیریت آنها که منجر به ضرر و زیان سازمان شده نمی گردد وضع ما از این هم بدتر خواهد گردید و هر کار نابلدی به خود جرآت احراز هر پستی را می دهد و این می شود دور و تسلسل ضعف، ناکارمدی و ناشایست سالاری!!

انتظار مردم از استاندار؛ قاطعیت در تصمیم گیری و اجرای برنامه هایی است که می تواند مردم خوزستان را به سعادت در استان رهنمون سازد.

https://hoorkhabar.ir/671226کپی شد!
255
۱

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • میثم سلطانی آقای سلطانی عزیز تا کی میخواهید سنگ اصلاحات رو ب سینه بزنید آیا اصلاحات شما برنامه ای برا فقر و بیکاری در ۸ سال آقای خاتمی بجز بی بندوباری برنامه ای داشته و یا اصلاحات آیا در زمان دکترررررررررررر روحانی برای فقر و بیکاری که باعث تمامی ناهنجارهای اجتماعی بوده تا حالا فکری کرده برای جوانان بکار برای معتادان برای ورشکستگان اقتصادی برای افشای سرقت های شبانه میلیارد دلاری برای خاک اهواز و هوای آلوده و آب آشامیدنی که حتی حق مسلم حیوانات است برای کارون برای مردم جک و بیچارگی زده ۸ سال جنگ و سال‌های بعد جنک که مرزبانان خوبی بودن همچون کرد ها برای اقوام چه کرده برای دارویش و احزاب و مطبوعات و برای زنان مطعلقه بی سرپرست و از همه مهمهتر که همه در جای خود موارد بسیار مهم و حادی هستن برای اقتصاد ورشکست دلاری ۵۰۰۰ هزارتومان برای تولید برای آزادی بیان وزندانیهای سیاسی که حتی در زمان اصلاحات این اوضاع کلید خورد این اصلاحات و اصلاح طلبی های شما چه کرده و چ برنامه ای دارد آقای مهندس سلطانی آیا مشکل ما مدیران ناکارامدست یا کلا اصلاحات و اصولگرایان ناکارامدن؟ تا کی با این بازی ما جوانان این مرز و بوم محکوم ب نداشتن درک و فهم باید باشیم آیا شما میدانید مردم سیستان اب آشامیدنی خود و حیواناتشان یکیست آیا خشک سالی و هوای آلوده تهران و نداشتن آزادی هم ناشی از یکی یا دوتا از مدیران ناکارامد است یا کلیت را در برمیگیرد آیا شما هنوز هم ب کار آمدی و نا کارآمدی بعضی‌ها اعتقاد دارید تا بتوانید دسته خودی دیگری تشکیل دهید اقا ایران مانند دوران قاجار ب ورطه نابودی رسیدی دیگر چشمانتان را واقعا باز کنید وقتیدر ایران ۲ برادر مادام ول عمر و یک ریس جمهور ۸ سال بر تخت سلطنت تکیه میزند و کشور را ۳ نفر تاکید میکنم فقط ۳ نفر از بالا از یک نفر دستور میگیرن و اداره نادرست میکنن شما هنوز ب رفراندوم در این چهار چوب و اصلاحات معتقدید؟أیا وقت تغییر قانون أساسی در یک رفراندم ازاد خارج از این چارچوب تاکید میکنم خارج از این چارچوب هنوز نرسیده؟ آیا فقرا بیچارگی و گرسنگان دیگر کافی نیست ؟ آیا خفقان و نداشتن حزب و عقیده و نداشتن زندانی سیاسی و مصبوعات تردتر از شما وقتش نرسیده لطفا پاسخ دهید
منتشر شده۱