تودیع و معارفه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری در آینده نزدیک/حل مشکلات زیرساختی مراسم اربعین نیازمند اعتبارات ملی است

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز شورای اداری استان خوزستان با حضور محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور، آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جماعت موقت اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و سایر مدیران استانی در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد.

 

تودیع و معارفه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری در آینده نزدیک

فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و نزدیکی به مراسم پیاده روی بزرگ اربعین اظهار داشت: باید آمادگی لازم برای تأمین امنیت و پذیرایی از زائران امام حسین (ع) ایجاد شود.

وی با اشاره به شایعه برگزاری مراسم تودیع خود افزود: خبرهایی مبنی بر تودیع بنده در این جلسه منتشر شد اما اگرچه برای این امر لحظه شماری می کنم، هنوز زمان تودیع مشخص نیست و به زودی اعلام خواهد شد.

خبیر تصریح کرد: از امسال تا سال ۹۶ به علت برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، سالی سرنوشت ساز برای کشور خواهد بود.

۱_img_8457-1600x1200

وی با بیان اینکه امسال تمام مقامات سیاسی و امنیتی باوجود کاستی ها به دنبال برگزاری شایسته انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بودند، ادامه داد: امسال نیز سال پرکاری است زیرا انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تمام انتخابات کشور را داراری اهمیت دانست و گفت: باوجود چهره های جدید به انتخابات و تصدی پست ها، رویکردها، برنامه ریزی ها و سیاست ها تغییر می کند.

وی با اشاره به اینکه رأی دادن و یا ندادن مردم به گروه های خاصی به معنای اثبات حاکمیت اراده آنها بر کشور است، توضیح داد: این امر کاملا منطبق با قانون اساسی کشور است.

خبیر ادامه داد: همه ما مسئولان که در مسند قدرت هستیم باید شرایط مساوی و عادلانه ای برای کاندیدا، گروه های سیاسی و اجتماعی و زمینه برگزاری انتخاب آزادانه مردم را فراهم کنیم.

 

مسئولان حداکثر استفاده معنوی از محرم و صفر را داشته باشند

سپس آیت الله علی شفیعی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلی ت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: امام راحل فرمودند ” تکلیف ما را اباعبدالله حسین(ع) مشخص کرده و همه چیز ما از محرم و صفر است”.

وی افزود: این شورای اداری در ابتدای سال قمری برگزار شده و انتظار می رود حداکثر استفاده معنوی، علمی و انقلابی از حضور اقدس امام حسین (ع) برده شود چراکه ماه محرم و صفر در عصر اسلام و انقلاب از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

image635234112169375000

آیت الله شفیعی با بیان اینکه این دوماه امتحان خود را پس داده اند و هیچگاه تاریخ انقضای آنها تمام نمی شود، تصریح کرد:محرم و صفر برای اتمام حجت و اکمال نعمت از سوی خداوند قرار داده شده اند و ما نیز موظف هستیم بهترین استفاده را کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به تمام معنا حسینی شویم، خاطر نشان کرد: امیدوارم خادمینی راستین برای امام حسین(ع) باشیم.

%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%aa-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2

حل مشکلات زیرساختی مراسم اربعین نیازمند اعتبارات ملی است

همچنین آیت الله ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت درک فلسفه عاشورا و کربلا یادآور شد: صف بندی سال ۶۱ هجری قمری در تمام ادوار و زمان ها تکرار شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود افرادی در صف بندی خیر و شر تنها به عاشورا اختصاص ندارد، افزود: باید بررسی کرد که درحال حاضر ما در کدام صف بندی قرار داریم.

آیت الله حسن زاده این امر را فلسفه واقعی عاشورا دانست و تصریح کرد: استان خوزستان در مراسم پیاده روی اربعین میزبان است و کاستی ها و نواقص سال به سال رفع می شود.

وی خطاب به قائم مقام وزیر کشور گفت: برای برگزاری مراسم اربعین نیازمند اعتبارات ملی هستیم. مردم خوزستان وظیفه خود را انجام می دهند و بیش از ۹۰درصد موکب ها مردمی هستند و به صورت داوطلبانه در مرزها از زائران پذیرایی می شود.

امام جمعه موقت اهواز افزود: زیبنده استان خوزستان نیست که حل تمام مشکلات زیرساختی تنها به اعتبارات استانی محدود شود.به طور نمونه باید از اعتبارات استانی سازمان های مختلف همچون آبفا، برق و راه و ترابری باید کاسته شود و به خدمت رسانی به زائران اختصاص یابد.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات شایسته از زائران سراسر کشور که از دو مرز چزابه و شلمچه عبور می کنند، خاطر نشان کرد: در بحث زیرساخت ها با معضلات جدی مانند فاضلاب مواجه هستیم و به عنوان یک شهروند از شرایط مرکز شهر خجالت می کشم.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه مسئولان استانی هم باید در انتقال نیازهای استان اهتمام داشته باشند، یادآور شد: بحث برگزاری اربعین به وزارت کشور واگذار شده است و انتظار داریم درخصوص حل مشکلات زیرساخت ها با استان خوزستان همکاری شود.

۲۱۹۶۲۹۳

حل معضلات اجتماعی از اولویت های دولت است

محمد حسن مقیمی قائم مقام وزیر کشور نیز در ادامه این جلسه یکی از توفیقات دوران جنگ تحمیلی را نگاه همه جانبه عنوان کرد و اظهار داشت: مقاومت مردم خوزسان در روزهای سخت جنگ زبانزد خاص و عام بود.

وی با اشاره به نقش مؤثر علما در دوران دفاع مقدس ادامه داد: با گذشت بیش از ۳۰سال از آغاز جنگ و برعهده گرفتن پست های مختلف، هنوز از رهنمودهای علمای این شهر استفاده می کنیم.

مقیمی تصریح کرد: دولت یازدهم در طول سه سال عمر خود در زمینه های مختلف فعالیت های زیادی انجام داده است. در بعد سیاست خارجه ریاست جمهوری و سایر اعضاء دولت به دنبال تنش زدایی با دنیا به جزء آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند.

وی با اشاره به سنگ اندای های کشورهای منطقه مانند ترکیه و عربستان افزود: تیم مذاکره کننده ایران در مقابل تیم های مذاکره کننده قوی دنیا قرار داشت.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی در مذاکرات هسته ای داشت، خاطر نشان کرد: سند برجام راهی را باز کرده تا بتوانیم روابط اقتصادی و سیاسی خود را از گذشته بهتر کنیم و از آن برای حل مشکلات اقتصادی زیرساخت ها، کارخانجات و صنایع بهره ببریم.

وی افزود: قبل برجام تنها می توانستیم یک میلیون بشکه نفت به چهار کشور مشخص با شرایط کاملا مشخص صادر کنیم. تجارت واقعا اجباری پیش روی ما بود و هیچگونه ضوابط تجاری بین المللی رعایت نمی شد.

مقیمی با اشاره به اینکه امروز ۲ میلیون و ۴۰۰هزار بشکه نفت صادر می شود، گفت: در انتخاب کشور و قیمت آزادی وجود دارد. و راه برای تجارت سالم هموار شده است.

وی برجام را فرصتی برای کاهش کمبودها دانست و یادآور شد: مسئولان باید وقت و امکانات را برای حل مشکلات مردم قرار دهند و از حاشیه بپرهیزند.

قائم مقام وزیر کشور دیگر اولویت دولت را امنیت عنوان کرد و توضیح داد: با همت تمام دستگاه های امنیتی مانند شورای عالی امنیت ملی کشور و شورای تأمین استان ها در این مدت کوچکترین مشکل امنیتی را نداشتیم و کشور در این مدت با آرامش اداره شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل اجتماعی پرداخت و تأکید کرد: با کمک صاحبنظران و اساتید دانشگاه وضعیت اجتماعی کشور برای دولت تبیین شد و درحضور رهبری تصمیماتی گرفته شد که همه ما را درخصوص توجه به مسائل اجتماعی موظف می کند.

مقیمی فقر، مواد مخدر، طلاق، مسائل اخلاقی و حاشیه نشینی را از مهم ترین معضلات اجتماعی دانست و توضیح داد: کنترل آسیب های اجتماعی در گرو تصمیمات و اقدامات درست است.

وی افزود: استان خوزستان هم باید مانند سایر استان ها هر شش ماه یکبار گزارش اقدامات مؤثر درخصوص حل مشکل آسیب های اجتماعی را تحویل دهد تا درنهایت تقدیم رهبری شود.

قائم مقام وزیر کشور گفت: نشاط سیاسی از دیگر اولویت های دولت یازدهم است تا احزاب و تشکل های مختلف سیاسی بدون مانع در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی افزود: در هفتم اسفند۹۴ تعداد شرکت کنندگان و نامزدهای انتخاباتی افزایش یافت. در دوران تبلیغات نامزدها نیز از بین هزاران جلسه تبلیغاتی تنها ۹ جلسه مجوز برگزاری کسب نکرد.

مقیمی حل مشکل اقتصادی را پیچیده دانست و خاطر نشان کرد: اولین مشکل پیش روی دولت، تعطیلی واحدهای صنعتی و رکود آنها بود. عمده واحدهای تولیدی پس از تغییر ناگهانی قیمت ارز تعطیل شدند.

وی با اشاره به تورم ۴۳درصدی اظهار داشت: پس از تلاش های زیاد تورم به ۸درصد رسید. رشد اقتصادی نیز امروز به ۴٫۵ درصد رسیده است و طبق سند چشم انداز باید به رشد ۸درصد برسیم.

 

https://hoorkhabar.ir/628158کپی شد!
152
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • علی کرانی مهندس خبیر درشرایط فعلی استان میبایست به کار خود با جدیت ادامه بدهند به خصوص اینکه انتخابات بررگی درراه است و ایشان دادای سوابق بسیار خوبی در امر آرامش نمودن فضای انتخاباتی میباشند
منتشر شده۱