سیاحی تاکید کرد: لزوم کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه بیشترین حجم کار وزارت نفت و نیرو در خوزستان است، گفت: انتظار داریم این وزاتخانه ها با هدف کمک به توسعه استان و رویکرد جامع‌نگری پیش بروند.

احمد سیاحی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان که امروز، ۷ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: البته تاکید بر توجه ویژه وزارت نفت و نیرو به خوزستان، به این معنا نیست که وزارت‌های دیگری کاری نکرده‌اند؛ وزارتخانه‌هایی همچون راه و شهرسازی اقدامات خوبی را در جهت توسعه استان انجام داده اند.

وی افزود: خوزستان با وجود منابع آبی فراوان با کمبود آب و چالش خشک شدن تالاب‌ها و وقوع پدیده ریزگردها رو به رو شده است. مشکل تامین آب کشاورزی از مشکلات حاد خوزستان است و ما معتقدیم ارزش مصرف هر قطره آب کشاورزی در خوزستان، بیش از سایر نقاط کشور است.

سیاحی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان، وجود برق یک مساله حیاتی است. در حال حاضر ۱۷ درصد برق کشور در خوزستان تولید می‌شود که البته با افتتاح نیروگاه‌های جدید ظرفیت تولید برق در استان ما بیشتر خواهد شد. بنابراین به دلیل صنعتی بودن و تامین بخش قابل توجهی از برق کشور، باید به مقوله برق در خوزستان توجه ویژه شود.

وی عنوان کرد: میزان تلفات برق در خوزستان از ۴۴ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافته است اما هنوز هم با شرایط مورد نظر فاصله داریم و برای دستیابی به چشم انداز پیش بینی شده به اعتبارات بیشتری نیاز است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: ستاد بحران برق استان با همکاری مدیران شرکت‌های برق در محل استانداری تشکیل شد که در این ستاد به دلیل شرایط بار برق روی شبکه، ساعت کاری در استان را کاهش دادیم.

سیاحی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید ۱۰ درصد از مصرف خود را کاهش دهند و در این راستا آمار میزان مصرف این دستگاه‌ها ماهانه توسط شرکت توزیع برق استان به ما اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: مقرر شده تا با واحدها و مراکز صنعتی در جهت کاهش مصرف برق تعاملاتی انجام دهیم زیرا بخش قابل توجهی از برق در این بخش مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوسانات و ولتاژ برق از موارد جدی و مورد توجه ما است که برای حل این مشکلات باید پست‌های برق داشته باشیم تا بتوانیم شبکه پایداری را ایجاد کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به قطعی برق در استان گفت:‌ ریزگردها چند سالی است که مردم خوزستان را دچار مشکل کرده است، به طوری که بعد از وقوع گرد و خاک شاهد قطعی برق هستیم و این وضعیت سزاوار مردم ما نیست.

سیاحی اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته که بیشترین دفعات وقوع گرد و خاک‌ها در خوزستان بوده است، قطعی برق مکرر در مناطق مختلف استان به ویژه اهواز و آبادان اتفاق افتاد.

وی افزود: اتمام نیروگاه برق رامین درخواست جدی ما از وزارت نیرو است تا بتوانیم از ظرفیت آن بهره‌مند شویم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: از آنجایی که ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی در خوزستان به خوبی وجود دارد، لازم است وزارت نیرو به این ظرفیت توجه ویژه ای داشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/574852کپی شد!
102