مرگ ۱۸۷ نفر بر اثر سوختگی در استان خوزستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان گفت: در یک‌سال گذشته ۱۸۷ نفر بر اثر سوختگی در استان خوزستان جان خود را از دست دادند.

سید فرزاد حسینی با اعلام این خبر  اظهار کرد: آمار فوت‌شدگان حوادث ناشی از سوختگی در سال گذشته در مقایسه با سال قبل که تعداد فوتی‌های این حوادث ۱۸۸ نفر بود، ۲ و ۱۴ دهم درصد کاهش یافته است. تعداد ۱۰۸ نفر از افراد فوت شده در حوادث سوختگی استان طی یک‌سال گذشته زن و ۷۹ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان تصریح کرد: اولین اقدام کنترل و مهار آتش سوزی و دور کردن مصدوم از منطقه ایجاد کننده سوختگی است.

وی با اشاره به لزوم رعایت اصول امدادی برای نجات جان افراد در حین حادثه سوختگی ادامه داد: لباس‌ها، انگشتر، ساعت، دستبند و … را بایستی از تن مصدوم خارج کنید.

وی افزود: ناحیه سوخته را باید حداقل ۱۰ دقیقه در آب سرد و ترجیحاً استریل غوطه‌ور کرد و این کار فقط برای حدود ۴۵ تا ۳۰ دقیقه بلافاصله بعد از سوختگی موثر است و درد را نیز تسکین می‌دهد.

حسینی گفت: روش انجام سرد کردن قسمت سوخته به این صورت است که جریان آب سرد را از بالای محل سوخته به سمت سوختگی هدایت کرده این روش را برای نواحی سوختگی وسیع بیش از ۲۰ درصد سوختگی استفاده شود زیرا احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در سوختگی شدید، به مصدوم اکسیژن باید داده شود زیرا بیشتر افرادی که دچار سوختگی می‌شوند، در اثر استنشاق دودهای حاصله خفه می‌شوند لذا دادن اکسیژن با حجم زیاد (۶ لیتر در دقیقه) به مصدوم کمک شایانی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سریعاً عوامل تعیین کننده اهمیت سوختگی تعیین و قسمت سوخته با استفاده از پانسمان خشک و استریل پوشانیده شود و هرگز از پمادهای آنتی بیوتیک برای سوختگی‌ها استفاده نشود و تاول‌ها را نباید ترکاند.

https://hoorkhabar.ir/52883کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.