افزایش ۱۹۸ درصدی زنان بی‌سرپرست کشور در ۱۵ سال

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در سالی که با عنوان عزم ملی نام‌گذاری شده، نهادهای مدنی باید در امر سیاست‌گذاری با دولت مشارکت داشته باشند.

 

 روزبه کردونی در نشست خبری که امروز (۷ خردادماه) در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس آمار کشوری از سال ۷۵ تا ۹۰ ، میزان زنان خودسرپرست و بی‌سرپرست ایران ۱۹۸درصد رشد داشته است. o:p>

وی افزود: با افزایش گرایش به زندگی مجردی، افزایش این مساله در میان زنان و افزایش تعداد زنان خودسرپرست نیز در کشور مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: در سالی که با عنوان عزم ملی نام‌گذاری شده، نهادهای مدنی باید در امر سیاست‌گذاری با دولت مشارکت داشته باشند.

کردونی با تاکید بر همکاری و همفکری رسانه با دولت و بهزیستی در راستای حل معضلات اجتماعی، گفت: رسانه‌ها با پژوهش می‌توانند در ریشه‌یابی این معضلات به ما کمک کنند.

وی که در جمع رسانه‌های خوزستان سخن می‌گفت، عنوان کرد: بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار در کشور، مربوط به خوزستان است. در زمینه حوادث ناشی از کار و از کارافتادگی، استان خوزستان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که این حوادث بیش از هر چیز در اثر بی‌احتیاطی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی و مطالبه عمومی می‌توان حوادث ناشی از کار را کاهش داد.

وی بیان کرد: خوشبختانه خوزستان در نرخ مرگ و میر ناشی از اقدام به خودکشی جزو چهار استانی است که پایین‌ترین نرخ را دارند.

کردونی افزود: با این وجود، خوزستان در گرایش به اعتیاد وضعیت خوبی ندارد که حل این معضل، نیازمند جلب کمک در سطح ملی و حتی بین‌المللی از سوی مسئولان استان برای کنترل اعتیاد است.

https://hoorkhabar.ir/47583کپی شد!
78
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.