شهردار آبادان عضو علی البدل شورای شهرداری‌های کشور شد

در انتخابات شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور محمدرضا شیرازی شهردار آبادان، عضو علی البدل این شورا شد.

در انتخابات شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که در حضور شهرداران منتخب استان‌ها برگزار شد، محمودرضا شیرازی به عنوان عضو علی البدل این شورا برگزیده شد.

این انتخابات که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، هیئت رئیسه سنی متشکل از سه شهردار منتخب (مسن‌ترین شهردار به عنوان رئیس سنی و دو نفر از جوان‌ترین شهرداران به عنوان منشی) در جایگاه قرار گرفتند و انتخابات هیات رئیسه نظارت بر انتخابات انجام شد و ۶ نفر از شهرداران منتخب استان‌ها به عنوان اعضای اصلی و علی البدل آن انتخاب شدند.

نامزدی کاندیداهای تصدی عضویت در این شورا، بنا بر عملکرد شهرداران و برنامه‌های عنوان شده از سوی آنها بود.

در این انتخابات، محمودرضا شیرازی شهردار آبادان با ۸ رای به عنوان یکی از سه عضو علی البدل شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتخاب شد، این در حالی است که شهرداران رتبه‌های نخست این شورا هر کدام به ترتیب با ۵۴، ۱۷، ۱۴ و ۹ رای به این شورا راه پیدا کرده بودند.

 به موجب اساسنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جمله ارکان سازمان است به شمار می‌رود و متشکل از معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، وزیر کشور به عنوان رئیس شورا، نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و سه نفر از شهرداران کشور به انتخاب شهرداران است.

https://hoorkhabar.ir/43204کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.