تشکیل ۱۴ کارگروه طرح تحول سلامت در دانشکده علوم پزشکی آبادان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشکیل ۱۴ کارگروه طرح تحول سلامت برای اجرای طرح توسط این دانشکده خبر داد.

محمداسماعیل مطلق صبح امروز در نشستی خبری اظهار کرد: طرح تحول سلامت در منطقه و نحوه اجرای آن در جنوبی خوزستان با توجه به سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری و مدیرکل سلامت جمعیت ابلاغ شد.

وی افزود: در سال جاری با توجه به ابلاغ و اجرای این طرح، سه اتفاق بسیار بزرگ در زمینه ارتقای برنامه شاخص‌های سلامتی محقق می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: امید به زندگی در خانم‌ها و آقایان بالاتر از وضعیت فعلی، کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان و مادران باردار و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی مهم‌ترین برنامه‌های این طرح به شمار می‌آیند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح همچنین هزینه‌های درمان کمتری از جیب مردم هزینه می‌شود، زایمان‌های سزارینی با توجه به عوارض آن، کاهش و طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد و در مجموع مردم از وضعیتی که در حال حاضر از بخش درمان حاکم است رضایت بیشتری کسب می‌کنند.

مطلق با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت هم بخش بهداشتی و هم درمانی دچار تغییرات شگرفی می‌شود عنوان کرد: اجرای این طرح در قالب بسته‌های بهداشتی درمانی و خدماتی درمانی ابلاغ می‌شود که در حال حاضر بسته خدمات درمانی ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا مشکلات درمانی حاشیه شهرها، روستائیان، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت برطرف و طرح پزشک خانواده به اجرا درخواهد آمد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی جمعیت در ۱۴ بند تعریف شده است که این دانشکده برای هر بند آن کارگروه مجزایی تشکیل داده به موارد مربوطه را رسیدگی کنند و به اجرا درآورند.

وی تصریح کرد: با تفحص‌های لازم و با تشکیل این کارگروه‌ها برنامه‌های عملیاتی مدونی طراحی خواهیم کرد و امیدواریم شاهد جمعیتی شاداب، بانشاط و جوان در منطقه باشیم.

مطلق افزود: در این طرح، میزان باروی کلی را به بالای حد جایگزینی یعنی بالای ۲ پیش بینی کرده‌ایم زیرا در کشور ما این رقم ۱.۸ است و نیاز به افزایش و ارتقا دارد و امید است تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم حرف اول را در منطقه بزنیم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، بسته‌های طرح از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری در منطقه دانشکده علوم پزشکی جنوب خوزستان، شهرهای هندیجان، ماهشهر، بندرامام، شادگان، آبادان و خرمشهر اجرایی شده است و در حال خدمت رسانی به عموم مردم است.

https://hoorkhabar.ir/36148کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.