نامعلوم بودن عوارض کرونا در آینده

هورنیوز – دکتر سید محمد علوی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اظهار داشت: هر ساله در فصل بهار ویروس‌های متعددی منجر به بروز مشکلات گوارشی و تنفسی می‌شوند اما برای تعیین ویروس‌ها باید آزمایشگاه‌های ویروس‌شناسی یا بخش تحقیقات بیماری‌های عفونی نوع ویروس را مشخص کنند.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه مشخص نیست چه زمانی از دست این ویروس راحت شویم، عنوان کرد: تصور رهایی از این ویروس درست نیست زیرا در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی، کشورهای صنعتی و پیشرفته و دارای تکنولوژی، بیماری برگشته است و موارد متعددی از بیماری در این کشورها گزارش می‌شود. کرونا کم نشده و هنوز برای خلاص شدن از ویروس کرونا زود است.

 

وی بیان کرد: ایمنی جمعیت بر اساس ایمنی حاصل شده از ابتلا به بیماری و واکسن است که ایمنی پایداری است. با این وجود کسانی که بیش از شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن‌شان گذشته باید دوز یادآور را دریافت کنند و اگر این دوز یادآور واکسن را دریافت نکنند بیشتر مستعد ابتلا به بیماری می‌شوند.

 

علوی تصریح کرد: کسانی که یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند در حقیقت واکسیناسیونی انجام نداده‌اند و تنها کسانی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند واکسیناسیون کاملی دارند و آن‌ها نیز اگر بیش از شش ماه از دریافت آخرین دوز واکسن‌شان گذشته است، باید دوز یادآور را تزریق کنند.

 

این مقام مسئول در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیان کرد: در حال حاضر هیچکس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند و شرایط به گونه‌ای شده که همه فکر می‌کنند کرونا یک بیماری عادی است و فکر می‌کنند مثل سرماخوردگی ساده، به آن مبتلا می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند در حالی که مشخص نیست در سال‌های آینده این بیماری چه عوارضی می‌دهد.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان افزود: کرونا، ویروس جدیدی است و تنها سه سال و اندی از تولد آن می‌گذرد بنابراین اینکه بیماری کووید – ۱۹ در آینده چه عوارضی می‌دهد، هنوز مشخص نیست هر چند اکنون برخی از عوارض از جمله بروز کهیر، دیابت و اختلالات زنانگی و روانپزشکی را به کرونا نسبت می‌دهند.

 

وی گفت: هنوز دانش و اطلاعات زیادی در مورد این بیماری وجود ندارد و باید زمان بگذرد تا اطلاعات در این زمینه بیشتر شود.

 

علوی در پایان اظهار کرد: مردم نباید فکر کنند کرونا یک بیماری ساده است؛ اکنون ثابت شده است کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند ممکن است بیشتر از افرادی که به این بیماری مبتلا نشده‌اند، در معرض ابتلا به آلزایمر باشند.

https://hoorkhabar.ir/711611کپی شد!
42
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.