حمایت معنوی و مادی به افرادی که به معنای واقعی کار رسانه‌ای انجام می‌دهند تعلق بگیرد

هورنیوز – مجید منادی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در نشست صمیمانه اصحاب رسانه استان با استاندار خوزستان گفت: استان ما به عنوان یکی از استان‌های پرجمعیت کشور با دارا بودن صنایع و شرکت‌های نفتی، از استان‌های پر رسانه هم هست که در حوزه رسانه‌های مکتوب بعد از تهران در رتبه‌های برتر قرار دارد، لذا نقش اداره کل ارشاد به عنوان مجموعه خدمت رسان و ناظر را پر رنگ و مهمتر می‌کند.

 

او عنوان کرد: اگرچه در موضوع توانمندسازی اصحاب رسانه ما از افراد توانمندی در خوزستان بهره می‌بریم، ولی این نیاز و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای نسل جوان احساس شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی توانست برای توانمندسازی افراد، کارگاه‌های تخصصی در حوزه بحران و سایر موضوعات تخصصی و همچنین دوره‌های حرفه‌ای در سطح کشور برای اصحاب رسانه برگزار کند.

 

به گفته این مقام مسئول: حمایت از نهاد‌های صنفی مانند خانه مطبوعات و نظارت بر کار آن ها، ارایه تسهیلات برای جبران بخشی از زیان‌های ناشی از کرونا به موسسات و پیگیری معیشت و بیمه تکمیلی اهالی رسانه و هم اندیشی با اصحاب رسانه برای بهره مندی از نقطه نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها نیز بخشی از فعالیت‌ها و رایزنی‌هایی است که در این اداره کل انجام شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بیشترین مراجعه و پیگیری افراد و گروه‌ها برای داشتن یک صنف تخصصی رسانه صورت گرفته که تمام شاخص‌ها و ملاک‌های یک صنف تخصصی را داشته باشد، لذا کمیته‌ای تخصصی برای ساماندهی امور و به ویژه در اخذ مجوز‌ها به شکل کارشناسی تشکیل شد؛ از این رو دارا بودن تخصص و تایید افراد شایسته در کار رسانه به ویژه سرپریتی‌ها در سال جدید تداوم دارد.

 

وی عنوان کرد: خوزستان با داشتن تعدد نشریات از لحاظ کیفی در جایگاه واقعی خود قرار ندارد و اصحاب دلسوز رسانه نیز از این نظر دغدغه‌مند هستند. تلاش می‌شود بخشی از این خلاء و کم کاری با آموزش پر شود، اگر قرار است عضویت و حمایت معنوی و مادی صورت گیرد به افرادی که شایستگی قانونی دارند و به معنای واقعی کار رسانه‌ای انجام می‌دهند تعلق بگیرد.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می گوید: در احقاق حق در جا‌هایی که ممکن است انحراف صورت گرفته باشد بعضی از حواشی طبیعی است، با آمادگی کامل و از راه‌های قانونی و با بررسی لازم سعی می‌کنیم فضای رسانه را همانگونه که مسئولان مربوطه در وزارتخانه تاکید دارند از فیک نیوز و باج نیوز تخلیه کنیم.

 

به گفته این مقام مسئول در حوزه رسانه‌های مکتوب در حال حاضر گردش مالی قانونی و رقم قابل توجهی صورت می‌گیرد که اعتقاد ما بر این است که اگر این عدد در چرخه توسعه استان وارد شود یعنی وارد رسانه‌هایی شود که برای پیشرفت استان در تمام زمینه‌ها اعم از معنوی، مادی، اخلاقی، شغلی، صنعتی، محیط زیست و همه بخش‌ها رسانه‌های تخصصی فعالیت کنند قطعا تاثیر گذار است و اوضاع استان را بهتر کند.

 

او گفت: داشتن یک مجموعه رسانه‌های توانمند و پویا و متخصص هدف و قله محسوب می‌شود، ساماندهی بخش‌های مختلف از جمله نمایندگی ها، توزیع آگهی‌ها و نظارت بر عملکرد رسانه‌ها در هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها برای پوشش اخبار در مواقع بحران از مطالبات اصحاب رسانه است.

 

منادی ادامه داد: اولویت اول در ساماندهی، آموزش و توانمندسازی است که بخشی ازآن عملی و بخشی نظری و با برگزاری کلاس و دوره‌ها است انجام می‌شود، اولویت دوم پایش افراد غیرمتخصص و حرفه‌ای در تشکیلات صنفی رسانه و اولویت سوم ساماندهی قانونی اعضای خانه مطبوعات به عنوان تشکل صنفی این بخش مد نظر است که با توجه به امور مهم فرهنگی استان باید انجام شود.

 

وی در پایان گفت: بیش از ۸۰ درصد محتوای تولید شده در رسانه‌ها بر عهده خبرگزاری‌ها و برخی پایگاه‌های خبری است، اما منابع مالی عکس آن اتفاق می‌افتد که عادلانه نیست و معتقدیم در جایی که فعالیت و کار صورت می‌گیرد منابع نیز به همان سمت باید هدایت شود و این وظیفه به عنوان متولی بر عهده ما است که این فضا را کمی پالایش کنیم و پیشنهاد‌های لازم را نیز به متولیان امر ارائه کنیم.

https://hoorkhabar.ir/711496کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.