آبرسانی به ۱۲ روستای همجوار تاسیسات فرآیندی در راستای مسئولیت های اجتماعی

هورنیوز – قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در حاشیه نشست خبری که سه شنبه شب در سالن جلسات این شرکت برگزار شد اظهار داشت: مجموعه وزارت نفت و نفتخیز جنوب به تعهدات خود در قبال انجام مسئولیت های اجتماعی عمل کرده است و وظیفه ذاتی خود را انجام داده است و مطمئن هستیم اگر سایر ارگانها و ادارات به وظیفه خود در قبال مسئولیت های اجتماعی و توسعه استان کمک کنند، به سرعت راه پیشرفت در استان هموار می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به توان تولید روزانه ۶۲۰هزار بشکه نفت خام و ۵۸۵میلیون فوت مکعب گاز در این شرکت افزود: سال گذشته با استفاده از دستگاه‌های فرآورش سیار نفت(MOT) و تفکیگ‌گر سیار MOS جمعا ۱۴۰هزار بشکه نفت را در عملیات اسیدکاری و احیاء چاه‌های نفت بازیافت کرده و به مدار تولید بازگردانده شد ضمن آنکه با انجام ۷۰۰ مورد عملیات نظارت بر کیفیت و کمیت تولید و ۳۰ مورد اصلاحیه فرآیندی مرتبط، مقدمات ۳۰هزار بشکه در روز افزایش تولید و ۲۰ میلیون فوت مکعب در روز کاهش گاز سوزی داشته باشیم.

 

۱۰ درصد گاز سوزی در شرکت نفت و گاز مارون

وی گفت: پارسال در مجموع ۱۰ درصد گازسوزی داشتیم و امسال طبق برنامه گازسوزی در این شرکت را به صفر خواهیم رساند. گازهای جمع آوری شده دوباره مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این خود ضمن ایجاد ارزش افزوده از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری خواهد کرد.

 

فعال نگه داشتن ۵۲۰ حلقه چاه نفت و گاز

ناصری با بیان اینکه ۵۲۰حلقه چاه نفت و گاز در محدوده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون فعال هستند اظهار کرد: با استفاده از نفت تولیدی شرکت، کل خوراک پالایشگاه نفت اصفهان تامین می‌شود. بخشی از تولید نفت خام این شرکت نیز از طریق پایانه نفتی خارک صادر می‌شود.

 

انجام بیش از ۲هزار پروژه بزرگ و کوچک در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام بیش از ۲ هزار پروژه بزرگ و کوچک و سایر اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمن سازی خطوط لوله را برجسته توصیف کرد و ادامه داد: احداث ۳۶ کیلومتر خط ۱۰ اینچ از کلاستر شادگان به واحد بهره برداری مارون سه تا مارون چهار با هدف افزایش تولید به میزان ۳۰ هزار بشکه در روز، ایمن سازی چهار کیلومتر خط لوله ۱۴ اینچ انتقال گاز واحدهای تقویت فشار گاز، ایمن سازی هشت کیلومتر خط لوله ۱۶ اینچ برای تزریق گاز مارون، طراحی و اجرای اصلاحیه خط لوله نفت خروجی بهره‌برداری مارون سه بدون کاهش و وقفه در تولید نفت و گاز، تعمیر و تعویض خط لوله ۱۲ اینچ انتقال مایعات گازی کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ به طول ۱۱ کیلومتر و جمع آوری حدود ۶۴ کیلومتر خطوط لوله مازاد از مهمترین اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۱ بود.

 

وی همچنین از انجام حدود پنج هزار مورد عملیات توسط خدمات عملیات در سه بخش خدمات چاه‌ها، خدمات تاسیسات و واحد آزمایش چاه‌ها در سال ۱۴۰۱ خبر داد که نشان از پویایی سازمان و تلاش شبانه روزی کارکنان در راستای پایداری تولید دارد.

 

اتصال ۱۲روستای همجوار تاسیسات شرکت نفت و گاز مارون به شبکه سراسری آب

این مقام مسئول آبرسانی به ۱۲ روستای همجوار تاسیسات فرآیندی با احداث ۴۷ کیلومتر خط لوله را از مهمترین خدمات شرکت نفت و گاز مارون در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سال ۱۴۰۱ بیان کرد. تانکرهای آب آشامیدنی برای توزیع در روستاهای کم برخوردار همجوار حوزه عملیاتی شرکت به صورت مستمر برای بخشداری غیزانیه تامین شده و در تفاهم نامه‌ای دیگر با شرکت آب و فاضلاب استان، آب بهداشتی و پایدار برای ستاد و تاسیسات شرکت نیز تامین خواهیم کرد.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌و گاز مارون در ادامه احداث ۲ دهانه پل در روستاهای شهرستان رامشیر با هدف بهبود دسترسی به روستاها و ایجاد زمینه کشاورزی برای ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که پیش از این قابل بهره‌برداری نبودند و احداث ۲ دهانه پل در مسیر چاه های ۱۳۱ و ۱۸۳ برای جلوگیری از عبور سیلاب از روی محور اهواز – امیدیه را از دیگر از پروژه های مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در سال گذشته بیان کرد.

 

وی ساخت سه واحد گلخانه شامل یک واحد نهالستان و ۲ واحد قلمستان با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار قلمه و نهال در سال با استفاده از توانمندی های کارکنان شرکت، جمع آوری پل فلزی غیزانیه برای باز کردن مسیر جاده اصلی اهواز – سربندر، رفع گرفتگی خطوط آبرسانی روستاهای اطراف شهرستان شادگان به طول ۳۰کیلومتر، ایجاد دسترسی روستای”سلامات” به جاده اصلی با ساخت سیل بند، بهسازی ۱۵مزار شهید دفاع مقدس و احداث ۲ یادمان شهید گمنام در رامهرمز را از دیگر خدمات عمرانی شرکت در عرصه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

 

تاکید بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، تداوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق پیرامونی با هدف رفع فقر و ایجاد اشتغال به عنوان یک مطالبه، ضرورت استفاده بیشتر از دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی قطعات، موضوع تحریم‌ها و استفاده از نیروهای بومی همجوار برای اجرای طرح‌ها از سوال ها و دغدغه‌های اصحاب رسانه در این نشست بود.

 

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در مناطق شادگان، رامشیر و رامهرمز فعالیت می‌کند و یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شمار می‌رود.

https://hoorkhabar.ir/711903کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.