امروز ایران نه تنها صنعت پتروشیمی را مدیریت بلکه، طراحی، ساخت و توسعه می‌دهد

هورنیوز – مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین گشایش نهمین جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین که در شهرک بعثت شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد اظهارکرد: ایران گلستان اقوام است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به برنامه‌های فرهنگی که به منظور نشان دادن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، اهمیت ویژه می‌دهد و پشتیبان اقدام‌های فرهنگی خواهد بود.

 

وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها خارجی‌هایی که قصد تحقیر مردم ایران را داشتند از سرزمین بزرگ ایران بیرون کردیم، بلکه با ساختن صنعت عظیمی همچون پتروشیمی و ساخت و مدیریت آن به دنیا ثابت کردیم ایرانی‌ها توانایی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف علم، فناوری و مدیریت دارند.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مقایسه میزان تولید محصولات پتروشیمی در زمان حکومت طاغوت و پس از انقلاب اسلامی گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی میزان تولید واقعی محصولات پتروشیمی در تمام کشور حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود در حالی که امروز صنعت ارزشمند پتروشیمی به واسطه ابتکار جوانان تحصیل‌کرده و کارگران پرتلاش صنعت به ظرفیت نصب شده بیش از ۹۰ میلیون تن رسیده است.

 

این مقام مسئول افزود: ۴۵ سال قبل و در زمان حکومت پادشاهی پهلوی اداره کردن یک واحد صنعتی یک رویا محسوب می‌شد؛ امروز نه تنها مدیریت می‌کنیم بلکه طراحی می‌کنیم، می‌سازیم و توسعه می‌دهیم؛ این رویای ایرانی است که به واقعیت تبدیل شده و ارزشمند است.

 

شاهمیرزایی، ظرفیت ۹۰ میلیون تنی صنعت پتروشیمی ایران که در سایه شدیدترین تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در حوزه‌های فناوری، حمل و نقل و انتقال ارز، به وقوع پیوسته است را مایه اقتدار و سربلندی عنوان کرد و گفت: کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی امروز ایرانی شده‌اند و این مایه افتخار است.

https://hoorkhabar.ir/710837کپی شد!
92