تولید صد درصدی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در ده ماهه گذشته

هورنیوز – قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در نشست خبری با اصحاب رسانه در دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یکی از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مناطق نفتخیز جنوب است که، رسالت تولید نفت و گاز و تولید ثروت ملی را برعهده دارد.

 

وی به جهت آشنایی بیشتر اصحاب رسانه افزود: این شرکت دارای مخازن پیچیده و گسترده ای از جمله مارون، شادگان و کوپال است. تولید شرکت مارون در ده ماه گذشته به صورت صد درصدی انجام شده و در این خصوص نسبت به تعهد تولیدی که به شرکت ملی نفت ایران داده بود عمل کرده است. شرکت مارون اصلی ترین تامین کننده ی خوراک تولید یکی از پالایشگاه های مهم کشور است و بخشی از نفت تولیدی این شرکت، به خط صادراتی ارسال می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در خصوص اقدامات زیست محیطی، علاوه بر توجه به تولید صیانتی از مخازن نفت و گاز، توجه ویژه ای به محیط زیست دارد که توانست در این زمینه، پساب تولیدی واحد های بهره برداری نمک زدایی خود را، بالای ۹۹ درصد به چاه های تزریق پساب بفرستد و از رها شدن آنها در طبیعت جلوگیری نماید، و آن یک درصد را در مخازن نگهداری کند.

 

ناصری گفت: در بحث اقدامات زیست محیطی و سرانه فضای سبز توانستیم اقدامات بسیاری در سطح عملیاتی انجام دهیم. همچنین سالانه تعداد زیادی اصل درخت تهیه کرده و در اختیار روستاها قرار داده ایم. در سویی دیگر سه گلخانه، دو قلمستان و یک نهالستان ایجاد کرده که سالانه بالای ۲۰۰ هزار اصل درخت را در آنجا پرورش می دهند، و در روز درختکاری تحویل روستاها و شهرهای همجوار خواهند داد.

 

وی افزود: در بخش گازها، شرکت مارون کمترین گازسوزی را در سطح منطقه داشته و می توان گفت این شرکت، بالای ۹۵ درصد از گازها را مهار کرده و از گازسوزی جلوگیری کرده است. از دو شرکت توانمند داخلی دانش بنیان نیز دعوت کرده ایم که مجموعا میزان ۳۰ میلیون فوت متر مکعب گاز روزانه به آنها تحویل میدهیم که بعضا یا شیرین سازی یا تقویت فشار را انجام می دهند و آن گاز را به چرخه تولید باز می گردانند. در زمینه تولید، حدود ۳۶ کیلومتر خط لوله ی ۱۰ اینچ را از شادگان به مارون ۳ و از مارون ۳ به مارون ۴ احداث کردیم که در چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید و میزان ۳۰ هزار بشکه به تولید نفت مارون اضافه خواهد شد. همچنین در ضمینه صیانت از خطوط لوله چاه ها و تاسیسات اقدامات بزرگی انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در ادامه گفت: با توجه به تحریم های صورت گرفته علیه ایران، سعی کردیم علاوه بر تولید مستمر و پایدار، تولید بدون وقفه انجام و کارهای تعمیراتی و اساسی ماشین آلات و تجهیزات فرآیندی را با توان و تولید داخلی انجام دهیم.

 

ناصری در پایان اظهار داشت: اولویت اول ما خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز این شرکت، از استان خوزستان بوده که در صورت نبود قطعه، از سایر تامین کننده گان و تولید کنندگان داخلی در کشور تهیه خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/710422کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.