اجرای طرح‌های بومی ارتقای وضعیت آموزشی در خوزستان

هورنیوز – امین برملا معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: بعد از بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که فارغ از برنامه‌های ملی و برنامه‌های روتین آموزشی، مداخلاتی انجام دهیم و عقب‌ماندگی تحصیلی را جبران کنیم بنابراین طرح جهش تحصیلی در خوزستان تصویب شد.

 

وی گفت: طرح جهش، جهاد همه جانبه در شتاب بخشیدن به شاخص‌های تحصیلی خوزستان برای با محوریت عدالت آموزشی است. این طرح در چند مرحله تعریف شد؛ در مرحله ابتدایی وضعیت و شرایط آموزشی خوزستان را درس به درس، مدرسه به مدرسه و منطقه به منطقه تحلیل کردیم و داده‌ها استخراج شد. در مرحله دوم کارگروهی تشکیل شد و دلیل افت مدرسه و منطقه را از زبان مدیران مدارس بررسی کردند. در ۴۰ منطقه آموزشی از بیش از ۵ هزار مدیر اطلاعات جمع‌آوری شد و خروجی این اقدامات باعث شد تا به هفت محور اصلی برسیم.

 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه طرح جهش، طرحی بومی و برای مداخله و ارتقای آموزش است، گفت: برای طرح جهش، هفت محور از جمله توانمندسازی نیروی انسانی، برگزاری کلاس‌های تقویتی و ارتقای بنیه آموزشی دانش‌آموزان، تقویت ارتباط با انجمن اولیا و… مشخص شد. در مرحله بعد توانمندسازی نیروی انسانی را آغاز کردیم و با دعوت از اساتید، این دوره‌ها برای بیش از ۳ هزار معلم در حال برگزاری است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: برای تقویت بنیه دانش‌آموزان نیز در بررسی‌های اولیه به ۶۰ مدرسه رسیدیم و این مدارس را از هر لحاظ چه برگزاری کلاس‌ها و چه آزمون‌ها تحت نظر قرار دادیم و ۴۰ پایگاه نیز در نظر گرفته شد.

 

وی ادامه داد: دومین کار به منظور ارتقای وضعیت آموزشی، برگزاری آزمون‌های هماهنگ استانی پیش نوبت بود که مرحله اول آن در آذرماه برگزار شد و مرحله دوم اسفند امسال و مرحله سوم نیز اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به این منظور برنامه خرید کتب درسی و نمونه سوالات پرتکرار نیز برای ۶۰ مدرسه و ۱۵ هزار دانش‌آموز در حال انجام است. البته طرح‌های جانبی دیگر از جمله طرح حمایت از مداس جانبی از جمله طرح‌های ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی دانش‌آموزان متوسطه استان خوزستان در حال انجام است.

https://hoorkhabar.ir/710057کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.