آبگیری سد چم‌ شیر تخلف آشکار است/ رئیس سازمان محیط زیست استعفا دهد

هورنیوز – با وجود مخالفت‌های زیاد با آبگیری سد چم‌شیر، دولت به نظر مخالف سازمان محیط زیست و کارشناسان این حوزه بی‌اعتنایی کرد و بالاخره پس از پیچ و تاب فراوان، سد چم‌شیر آبگیری شد.

 

محمد درویش کنشگر محیط زیست، در یک رشته‌ توئیت به انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط‌ زیست و بی‌ اعتنایی دولت پرداخته و نوشته است: ‌«سرانجام به رغم مخالفت صریح علی سلاجقه رییس سازمان محیط‌ زیست با آبگیری سد چم‌شیر و همراهی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دستور معاون اول رییس‌جمهور به شماره ۵۴۰۴۴/م مورخ ۱۷ دی ۱۴۰۱، مبنی بر به تعویق انداختن آبگیری، باز هم وزارت نیرو دیروز آبگیری را شروع کرد تا همه دریابیم که کی به کیه!»

 

بیشتر بخوانید: مخزن سد چمشیر معدن نفت و نمک است!

 

ا‌و خواستار موضع‌ گیری شفاف و صریح سازمان محیط زیست و استعفای رئیس این سازمان در اعتراض به این «تخلف آشکار» شده و در ادامه نوشته است: «اگر امروز – ۲۷ دی ۱۴۰۱ – سازمان حفاظت محیط‌ زیست نسبت به این تخلف آشکار، شفاف موضع‌گیری نکند؛ اگر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنان سکوت کند و اگر جناب مخبر (معاون اول رئیس‌جمهور) نقض‌ کنندگانِ فرمانش را مجازات نکند؛ پس کی می‌خواهند کاری بکنند؟! ‌علی سلاجقه کمترین واکنشی که می‌تواند نشان دهد، استعفا است. معاون رییس‌ جمهوری که آنقدر در دولت خود با بی‌ اعتنایی روبه‌رو می‌شود که فرمانش بر زمین می‌ماند، چه انتظاری دارد که مردم فرامینش را جدی بگیرند؟!»

https://hoorkhabar.ir/709941کپی شد!
272