گفتگوی پر از ابهام نماینده اسبق ایذه در مجلس با یک رسانه!

فرشاد بهمن – به گزارش هورنیوز، حادثه چهارشنبه شب گذشته ایذه همچون حوادث دوماهه اخیر آنقدر غم انگیز بود که اکثر مردم و مسئولین نسبت به این موضوع با شیوه های مختلف ابراز هم دردی کردند و تا آنجایی که سرنخی از مقصرین در نقاط مختلف کشور یافت نمی شد، سعی بر آن داشتند که اظهاراتی بدون اطلاعات موثق و دقیق بیان نکنند. در همین زمینه حجت الله درویش پور نماینده اسبق مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، بدون اطلاعات کافی و برخی موارد ابهام برانگیز به ایلنا می گوید: دقیقا مشخص نیست چه کسانی کیان و پدرش را به بیمارستان رسانده بودند، اما احتمالا نهادهای امنیتی بتوانند این افراد را شناسایی کنند. من واقعا نمی‌دانم این افراد چه کسانی هستند و کسی هم این موضوع را اعلام نکرده است. این افراد لباس یا فرم نظامی بر تن نداشتند. لباس شخصی به تن داشتند حالا این لباس شخصی‌ها چه کسانی هستند، نه من اطلاع دقیق دارم و نه کسی گفته است دقیقا چه شخصیت‌هایی هستند.

درویش‌پور همچنین درباره آخرین خبرها از وضعیت میثم پیرفلک(پدر کیان) گفت: دیشب که تماس گرفتم، گفتند حال وی رو به بهبود است و دو تا از گلوله‌ها بیرون آورده شده است اما تکلیف یکی از تیرها هنوز مشخص نیست که چرا نتوانستند آن را از تن پدر کیان خارج کنند، اما سطح هوشیاری او بهتر شده است.

 

در سویی دیگر عبدالرضا سیفی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تاکید داشت، در حادثه تروریستی ایذه ۲ گروه موتوری با سلاح جنگی به سمت مردم تیراندازی کردند در حالی که نیروهای نظامی و انتظامی اصلا از سلاح جنگی استفاده نکردند؛ اما درویش پور گفت: من فکر می‌کنم نهادهای امنیتی و مسئول، پیگیر این موضوع خواهند بود و کسانی که تیراندازی کردند از هر طرفی که باشند، در نهایت این شناسایی رخ خواهد داد و به مردم معرفی می‌شوند. حالا ممکن است چند اتفاق رخ داده باشد یعنی آن تیراندازها چند نفر و در چند نقطه باشند. بالاخره دوربین‌هایی در سطح شهر وجود دارد و ماموران امنیتی در سطح شهر حضور داشتند و فکر می‌کنم ابعاد این ماجرا روشن خواهد شد که این تیراندازها چه کسانی بودند.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا موضوع تیراندازی توسط موتورسوارها تکذیب شده است، افزود: من این موضوع را تکذیب نمی‌کنم، اما تایید هم نمی‌کنم. چون من اطلاعی از آنچه اتفاق افتاده ندارم اما درباره مرگ کیان که کسب اطلاع کردم، به این شکل گفتند که موتورسواری به این ماشین شلیک نکرده است اما درباره اتفاقات دیگر باید نهادهای امنیتی پاسخگو باشند.

 

به عقیده نویسنده، اینکه در یک چنین حوادثی می بایست سرعت عمل داشت و پس از جمع بندی نهادهای امنیتی و انتظامی خروجی را رسانه ای کرد شکی نیست، ولی آنچه که افراد ناآگاه عنوان می کنند و می خواهند فقط مصاحبه ای کرده باشند موضوع دیگریست. اینجا اگر معاون استاندار تاکید دارد که نیروهای انتظامی از سلاح جنگی استفاده نکرده اند، و شخص دیگری بیاید و بگوید تیرانداز از هر طرفی که باشد، را می توان چند تعبیر داشت و خوراک برای رسانه های خارج نشین و… تهیه کرد. امید است هرچه سریعتر همه ابعاد این حادثه دلخراش مشخص شود.

 

فرشاد بهمن

https://hoorkhabar.ir/709101کپی شد!
148
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • پیمان نماینده سابق رسما مامورین رو متهم کرد زبان بدن و لحنش کاملا واضح بود
منتشر شده۱