افزایش قیمت تنقلات غیرمنطقی است

هورنیوز – قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه بسیاری از تنقلات مانند بستنی، کیک و چیپس افزایش قیمت زیادی داشته اند، افزود: بخشی از این گرانی به خاطر افزایش روغن است، اما این موضوع دلیل بر افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی چیپس در بازار نمی‌شود.

 

او افزود: این گونه کالا‌ها دارای قیمت مصرف کننده هستند و باید زیر نظر سازمان حمایت قیمت گذاری شوند، اما با توجه به افزایش دستمزد کارگران، بیمه، مالیات، حمل و نقل، بیمه و تورم و بسیاری عوامل دیگر باعث شده تا این قیمت به عنوان قیمت نهایی تعیین شود.

 

حسنی گفت: با شروع بیماری کرونا و کاهش فعالیت مردم، استفاده از تنقلات از جمله چیپس در جهان افزایش یافت. البته با توجه به عوامل دخیل در تولید این محصول خوراکی مانند روغن و سیب زمینی این میزان از افزایش غیرمنطقی به نظر می‌رسد، ولی حتما تولیدکننده‌ها توجیه منطقی داشته اند که سازمان حمایت با افزایش قیمت موافق کرده است.

 

وی افزود: علاوه بر چیپس قیمت پفک، کیک و بستنی هم افزایش قیمت بالایی را امسال داشته اند که به نظر غیرمنطقی است. البته با توجه به ممنوعیت واردات تنقلات خارجی به نوعی عرصه برای جولان تولیدکننده‌های داخلی که رقیبی برای خود نمی‌بینند باز شده و فشار این موضوع بر دوش خانوار و مصرف کننده‌ها وارد شده است.

 

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: برخی معتقدند تورم جهانی و جنگ اوکراین و کمبود نهاده‌های مورد نیاز برای تولید این تنقلات هم مزید بر علت در افزایش قیمت‌ها شده است.

https://hoorkhabar.ir/707005کپی شد!
105