وضعیت آب پشت سدهای خوزستان نگران کننده است

هورنیوز – رضا نجاتی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان امروز در نشست کمیته آب و فاضلاب و بیماری روده‌ای (التور) که در سالن جلسات معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: ما می‌خواهیم آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر ضرورت کنترل بهداشت بیان داشت: بهداشت بر درمان اولویت دارد، اگر بتوانیم موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کنیم، نیازی به درمان نداریم.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها عنوان داشت: در سال جاری وضعیت آب پشت سدها نگران‌کننده‌تر شده است و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند.

 

نجاتی تصریح کرد: در آب و فاضلاب تلاش‌هایی صورت گرفته است اما تعاملات اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد، تیم‌های ناظر باید به‌صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند. فرمانداران و بخشداران جلسات شورای سلامت را ادامه دهند و گزارشات لازم را دریافت کنند.

 

نجاتی با اشاره به وضعیت آبی در استان گفت: کشت شلتوک به‌طور کامل ممنوع شد و ما به‌روی آب آشامیدنی متمرکز شدیم، بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وی در رابطه با کلرزنی در برخی شهرستان‌ها اظهار داشت: برخی از شهرستان‌ها میزان کلرزنی پایینی دارند و ‌آب و فاضلاب باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تکلیف این شهرستان‌ها مشخص شود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان بیان داشت: مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد، چرا که سلامت مردم خط قرمز ماست.

 

نجاتی پیرامون وضعیت ابتلا به بیماری وبا و التور در چندسال اخیر عنوان داشت: با مدیریت خوبی که صورت گرفت طی چند سال اخیر بیماری وبا و التور نداشتیم.

 

وی اضافه کرد: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند، چرا که شبکه آبی در آن‌ها طولانی است، دهیاران و بخشداران افزون بر شورای سلامت جلسه خاص پیرامون مسائل بهداشتی برگزار کنند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: از مقدار آبی که پشت سدها است باید مراقبت کنیم، هیچ دستگاهی به‌ تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و همه پای کار باشند.

 

نجاتی با تأکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی جهت استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد: صداوسیما فرهنگ‌سازی لازم را در زمینه صرفه‌جویی در آب انجام دهد.

 

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب جلساتی را با یکدیگر داشته باشند تا به‌صورت تخصصی‌تر اطلاعات میان این دو دستگاه تبادل شود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در پایان گفت: فرمانداران در رابطه با بهداشت آب شرب مردم نظارت کافی را داشته باشند و مواردی را که مدنظر است به استان انتقال دهند.

 

در این نشست مواردی همچون وضعیت آب و فاضلاب استان، تعداد روستاها و شهرهای تحت پوشش آبفا و مناطق فاقد لوله‌کشی، وضعیت لایروبی و آهک‌پاشی در شهر و روستا، وضعیت کلرزنی در مناطق شهری، مطلوبیت آب، وضعیت و تعداد آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت در استان بررسی شد.

https://hoorkhabar.ir/703893کپی شد!
130
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.