مسئله دفع آبهای سطحی دغدغه تمام حاکمیت است

هورنیوز – در این جلسه ابتدا رضا امینی شهردار اهواز با اشاره به بارندگی‌های سال ۹۸ و همچنین جاری شدن روان آبها در معابر سطح شهر گفت: دفع آب های سطحی نه تنها دغدغه شهروندان اهوازی است بلکه دغدغه تمام حاکمیت است و ما با تدابیر اندیشیده شده در تلاشیم با تمام توان و اهتمام خود، کمترین آسیب را برای زندگی مردم داشته باشیم.

 

امینی مشکلات دفع آبهای سطحی را ناشی از حجم بالای بارش در مقطع کوتاه زمانی عنوان کرد و افزود: شبکه فعلی آب و فاضلاب ظرفیت دفع فاضلاب ندارد و آب های سطحی فقط به مشکلات این شبکه اضافه می‌کند که همین موضوع حجم انبوهی از مشکلات را به وجود آورده است.

 

وی گفت: در طرح جامع برای استفاده بهینه از منابع، طرح ترکیبی آبفا و رواناب های سطحی پیش‌بینی شده که با هماهنگی بین شهرداری و آبفا و در ادامه این حرکت‌های جهادی، هر دو مورد را به سرانجام می ر سانیم.

 

شهردار اهواز با اشاره به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان حجم قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا افزود: این قرارداد به عنوان یک خدمت حاکمیتی به مردم است و همانطور که درقانون آمده شهرداری ها بیش از ۳۰۰ وظیفه را بر عهده دارند که یکی از آن ۳۰۰ وظیفه دفع رواناب هاست.

 

اما از جهت عمق فاجعه، حاکمیت بسیج شده و اعتباراتی را اختصاص داده که هنوز هیچ مبلغی از هیچ نهاد ، دستگاه و وزارتخانه ای برای اولین خدمات دفع آبهای سطحی به شهرداری ها داده نشده است. حتی مصوباتی نیز صورت گرفته که هنوز به مرحله اجرا به شهرداری نرسیده و تنها کمک از جانب شورای شهر است که به صورت وام برای دفع آبهای سطحی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای نقاط بحرانی در دوفاز اول که شامل ۵۶ مورد و در فاز دوم که شامل ۸۰ مورد است داده شده تا لوله ها توسط شهرداری تامین و برای استقرار به آبفای استان تحویل داده شود.

 

در ادامه مجری طرح دفع آبهای سطحی طی گزارشی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای فعال سازی اقدامات انجام شده پرداخت.

 

کرمی نژاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز تصریح کرد: از ابتدای مهرماه تا کنون تعداد جبهه های کاری برای حل مشکلات فاضلاب اهواز به ۱۲۴ جبهه کاری افزایش یافته که از این تعداد ۴۰ جبهه کاری مربوط به قرارگاه خاتم و ۸۴ جبهه کاری مربوط به پیمانکارهایی است که در نقاط ریزشی، توسعه‌ای و اصلاحی مشغول به کار هستند.

 

وی گفت تاکنون در ۱۲۴ خیابان شهر اهواز در حال انجام عملیات توسعه ای فاضلاب و حل مشکلات نقاط ریزشی فاضلاب هستیم و قراراست ۶۰ پروژه دیگر نیز ظرف مدت یک تا دو روز آینده امضا و آماده اجرا شود.

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

شهر خوب رعایت قوانین شهروندی است

https://hoorkhabar.ir/700791کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.