شروع طرح تشدید نظارت‎های دامپزشکی خوزستان درتعطیلات نوروزی

هورنیوز – دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: این طرح از ۲۵ اسفند ماه سال جاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و فراگیرتر از سال‌های گذشته و با مشارکت ۱۹۸ نفر از کارشناسان دامپزشکی در قالب ۴۶ اکیپ ثابت و سیار در۲نوبت کاری صبح و عصر آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: دراین طرح، برای تامین امنیت غذایی شهروندان در ایام تعطیلات عید ۱۴۰۰، نظارت‏‎های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‎‌های خام دامی تشدید خواهد شد.

 

کنارکوهی با بیان اینکه در تعطیلات سال نو، مصرف فرآورده‌‎های خام دامی و مواد پروتئینی افزایش می‎‌یابد افزود: با افزایش میزان عرضه و تقاضای محصولات و مواد پروتئینی خام دامی ممکن است استانداردها و شاخص‎های بهداشتی تحت تاثیر قرار بگیرند لذا دامپزشکی با اعمال نظارت‎های بیشتر مانع از این رویکرد می‎‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهار داشت: در طول این مدت کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در قالب اکیپ‌های‌ ویژه بهداشتی‌، نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‎‌های خام دامی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها را بر عهده دارند.

 

کنارکوهی ازعموم شهروندان خواست از خرید مرغ زنده و گوشت قرمز که در معابر و محل های غیربهداشتی که می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های مشترک انسان و دام شود خودداری کنند.

 

عرضه مرغ زنده درمعابرعمومی و وانت بارها در سطح اهواز و برخی شهرهای استان نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است.

 

با وجود تذکرات و برخوردهای دامپزشکی با عرضه کنندگان مرغ زنده و گوشت قرمز که در خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند ولی هنوز تعدادی سودجو که تنها به منافع خود فکر می‌کنند همچنان به این کار غیرقانونی و غیربهداشتی ادامه می‌دهند.

ایرنا

 

https://hoorkhabar.ir/693731کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.