تبدیل شدن شهرداری اهواز به اتاق شیشه ای گامی مهم به سوی شفافیت و کاستن از فساد است

به گزارش هورنیوز، باتوجه به عملکرد مطلوب موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز طی مدت مسئولیتش، این روزها خبر از راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری در رسانه ها منعکس شده که این خود تکمیل کننده اقدامات ارزشمند این مدیر جوان است.

 

البته برخی نقدها به مجموعه شهرداری اهواز به دلیل عملکرد سالهای گذشته این نهاد وجود دارد، ولی آنچه که واضح و مبرهن است همه مشکلات و کم کاری های ادوار گذشته شهرداری را نمی توان به گردن مجموعه مدیریتی فعلی شهرداری نهاد.

 

نیک می دانیم که برخی شفاف سازی ها، تعویض مدیران کم کار و… باعث اعتراض عقبه آنها در خارج از مجموعه شهرداری و… می شود، اما آنچه که بسیار به چشم آمده اقدامات جهادی مجموعه شهرداری اهواز طی ماههای گذشته است که این خود می تواند مسیر توسعه کلانشهر اهواز را روز به روز هموارتر نماید.

 

از همین رو در ماندگارترین اقدامات شهردار اهواز در کنار کارهای عمرانی، فرهنگی و… می توان به خلع ید شرکت کیسون و جایگزین نمودن قرارگاه خاتم و ایجاد سامانه شفافیت شهرداری اشاره داشت که این اقدامات ارزشمند جای تقدیر دارد.(لازم به توضیح است نقاط ضعفی هم وجود دارد که طی گزارش های آتی به آن اشاره خواهد شد)

 

از سویی دیگر شاعری شهردار اهواز در صفحه شخصی اش از راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری اهواز خبر داد و عنوان کرد: بالاخره پس از چند ماه برنامه ریزی و هماهنگی وعده ای که در ابتدای دوره مسئولیتم داده بودم عملی شده و سامانه شفافیت شهرداری اهواز آغاز به کار کرد و همه اطلاعات مهم شهرداری اهواز به سهولت در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد داشت.

 

وی افزود: تبدیل شهرداری به اتاق شیشه ای و حذف تاریکخانه ها گامی مهم به سوی شفافیت و کاستن از فساد است. البته در راه مبارزه با مافیای قدرت و ثروت و فساد که مدتهاست ریشه دوانده است راه درازی در پیش داریم و صد البته که هزینه های این مبارزه بسیار سنگین و گزاف است.

 

در پایان می توان به آن اشاره کرد که اصلی ترین دلیل عدم پیشرفت شهر اهواز ایستادگی برخی گروه ها و… در مقابل مدیران کاربلد و برنامه محور است که شهروندان اهوازی به آن کمابیش مطلع هستند و این رسانه طی روزهای آینده به برخی منافع افراد و گروه های سهم خواه در دوره های گذشته و اکنون شهرداری و شورای اهواز اشاره خواهد داشت.

 

پیام شهروندی: شهروند گرامی٬ شهر برای رشد و توسعه نیاز به دست های پر مهر شما دارد

https://hoorkhabar.ir/689169کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.