مشکلات آب شرب استان خوزستان نا امنی روانی برای مردم ایجاد کرده‌ است

هورنیوز – سید کریم حسینی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم، اولویت‌دار و حساس اجتماعی، مسئله آب شرب استان خوزستان و به ویژه اهواز است که باید هر چه سریع‌تر به آن پرداخته شود.

وجود مشکلات آب شرب در استان خوزستان با وجود ۵ حوزه پر آب  زیبنده نیست

وی با اشاره به عدم تحقق وعده‌های مسئولان اجرایی برای حل مشکل آب شرب اهواز، افزود: وجود مشکلات آب شرب استان خوزستان، شهرستان اهواز‌، حمیدیه و کوت عبدالله علی‌رغم داشتن ۵ حوزه پر آب و رود عریض و طویل زیبنده جمهوری اسلامی نیست و قطعاً یکی از نقاط ضعفی است که مسئولان استانی و کشوری باید به آن اعتراف کنند.

اجرای طرح‌های انتقال آب استان خوزستان فشار بسیار زیادی را به مردم وارد می‌کند

این نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه امیدواریم به برکت کمک‌های مقام معظم رهبری مشکلات آب اهواز حل شود، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم وجود مشکلات عدیده آب شرب در استان خوزستان هنوز هم زمزمه طرح‌های مختلف انتقال آب از سوی مسئولان اجرایی به ویژه وزارت نیرو به گوش می‌رسد.  اجرای طرح‌های انتقال آب استان خوزستان فشار بسیار زیادی را به مردم وارد می‌کند.

مشکلات آب شرب استان خوزستان نا امنی روانی برای مردم ایجاد کرده‌ است

حسینی با تاکید بر اینکه مشکلات آب شرب استان خوزستان ناامنی روانی برای مردم ایجاد کرده‌ است، افزود: نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور باید هر چه سریع‌تر برای رفع موانع تامین آب شرب شهرستان‌های استان خوزستان همت کنند.

وی اظهار کرد: امروز علاوه بر مشکلات مختلفی که برای تامین آب شرب  مردم استان خوزستان وجود دارد،  تامین آب کشاورزی این استان هم علی‌رغم داشتن بیشترین سهم در تولید محصولات کشاورزی کشور و با داشتن جلگه‌ای پهناور و جامعه فعال در امر کشاورزی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.

این نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه برای حل مشکلات آب شرت اهواز وعده‌های بسیار زیادی داده شده و امروز  نیازمند عمل به آنها هستیم، اظهار کرد: نمایندگان مردم خوزستان به ویژه شهر اهواز به صورت جدی پیگیر حل مشکلات آب این منطقه بوده و از حق نظارتی و قانونی خود استفاده ‌خواهند کرد.

نمایندگان مردم اهواز نسبت به سپردن مدیریت حوزه آب به مدیران و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی بسیار حساس بوده و از روز اول کاری این موضوع را پیگیری خواهند کرد. قطعا مردم هم انتظار دارند در این مرحله وعده های مسئولان محقق شود.

https://hoorkhabar.ir/684733کپی شد!
78