دلیل افت کیفیت میوه در بازار خوزستان مشخص شد

هورنیوز – در روزهای اخیر اگر به میوه فروشی ها و بازارهای عرضه فروش میوه مراجعه کرده باشید متوجه افت کیفیت میوه‌ها شده‌اید. این موضوع مورد پرسش و نقد تعدادی از مخاطبان نیز قرار گرفته است.

میوه‌هایی که مشخص است که اغلب سردخانه‌ای و متعلق به ماه‌های گذشته است و آن طراوت و شادابی مدنظر را ندارند. البته قیمت‌ها همچنان مانند قبل هستند و این کاهش کیفیت بر اساس گفته مردم تغییری نکرده است.

خانم رضایی که برای خرید میوه میوه فروشی های مرکز شهر اهواز در خیابان شریعتی آمده است گفت: انواع میوه‌ها به اندازه کافی وجود دارد اما به نظر می‌رسد کیفیت و مزه آنان به مطلوبیت ماه قبل نیست فکر می‌کنم این کاهش کیفیت دلیلی داشته باشد.

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در ماه‌های گذشته به دلیل صادرات نسبتا زیاد میوه و تره بار گاهی کمبود و گرانی آن در بازار خوزستان بیشتر به دلیل صادرات عنوان می‌شد اما در حال حاضر بیش از دو ماه است که صادرات به عراق انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اهواز با تایید ضمنی انتقادات مردم نسبت به کیفیت میوه ها آن را طبیعی و به دلیل فصل حال حاضر می داند.

عبدالرضا جمالیپور با اشاره به آخرین وضعیت بازار میوه اهواز اظهار داشت: در حال حاضر در فصلی قرار داریم که تقریبا میوه‌های زمستانی رو به اتمام است و هنوز میوه‌های بهاری و تابستانی نیز وارد بازار نشده‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که وجود دارد اکنون در وضعیت رکودی عرضه میوه در بازار هستیم و اندک میوه‌هایی که در بازار مشاهده می‌شوند، میوه‌های سردخان‌های هستند و هنوز میوه‌های بهاری و تابستانی از درختان چیده نشده‌اند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز تصریح کرد: اکنون میوه‌هایی که در بازار وجود دارند، سیب و پرتقال است اما میزان عرضه این محصولات نیز کم است. قیمت هر کیلوگرم سیب در بازار اهواز حدود ۵۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم پرتقال نیز حدود ۱۳ هزار تومان است.

جمالی‌پور عنوان کرد: با توجه به شرایط رکودی عرضه میوه در بازار، وضعیت خرید میوه توسط مردم نیز چندان مطلوب نیست زیرا تنوع میوه‌ها بسیار محدود است و در این زمینه با توجه به این محدودیت تنوع، مردم رغبت چندانی به خرید میوه ندارند.

وی با اشاره به عرضه میوه تابستانی در بازار اهواز خاطرنشانکرد: اگر شرایط کرونا به باغدار اجازه برداشت دهد و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، احتمالا در اواسط اردیبهشت ماه شاهد آغاز عرضه میوههای بهاری و تابستانی در بازار خواهیم بود.

هرساله در این فصل یک فاصله زمانی میان عرضه میوه زمستانی و تابستانی وجود دارد که بازار دچار افت و البته کاهش کیفیت میوه‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد با یک برنامه ریزی مدون می‌توان هرچه سریعتر نیاز بازار به میوه و همچنین نیاز مردم به ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن برطرف کرد.

تسنیم

https://hoorkhabar.ir/684463کپی شد!
22