احتمال وقوع سیل در خوزستان کم است

هورنیوز – داریوش بهارلویی اظهار کرد: با گذشت یکماه از فصل بهار، بارش های رخداده طی روزهای گذشته، اگر چه موجب سیلابی شدن برخی حوضه های آبریز گردید، اما همه این سیلاب های کوچک تا متوسط به لحاظ میزان و شدت در مخازن سدها تعدیل گشتند.

وی افزود: از اواسط فروردین با توجه به پیش بینی های آب و هواشناسی و کاهش احتمال وقوع سیل، روند آبگیری سدهای استان آغاز گردید. این مهم بخشی از کمبوهادی منابعی آب را جبران نمود.

بهارلویی ادامه داد: فقط طی ۳۰ روز گذشته ۴٫۸ میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای استان گشته است که با برنامه ریزی و تنظیم خروجی های آب نسبت به شروع ماه، ۲٫۵ میلیارد مترمکعب آب ذخیره سازی گردیده و کسری منابع آب سدها بهبود داده شود تا کمک موثری در مدیریت کشت های تابستانه صورت گیرد.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب عنوان کرد: هم اکنون ۷۲ درصد حجم استراتژیک و قابل برنامه ریزی سدهای استان آبگیری گردیده و انتظار میرود که این میزان با گذشت زمان بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع ورودی به سدهای استان بیش از ۱۵۰۰ مترمکعب برثانیه بوده که به ازای این میزان ورودی، مجموع خروجی حدود ۵۵۰ مترمکعب برثانیه بوده و بیانگر تداوم سیاست هوشمند آبگیری مخازن با در نظر داشتن شرایط است.

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/684473کپی شد!
29