رسانه های خوزستان دچار رکود شده اند

 به گزارش هورنیوز – مدیر مسئول پایگاه خبری هورنیوز در گفتگویی با پایگاه خبری پل سفید در نقد عملکرد مطبوعات خوزستان، گفت: به عقیده من عامل اکثر عقب ماندگیهای استان خوزستان برخی رسانه ها هستند که بر همگان ثابت شده است.

علی بهمن افزود: کافی است چرخی در سایت ها، مجلات و رسانه های استان داشته باشید و بررسی کنید که کدامیک از این سایت ها و رسانه ها انتقادی علیه یک دستگاه کم کار داشته اند و به طور مستند مطالب انتقادی خود را گزارش کرده باشند، این موضوع بسیار کم است و شاید بعضا وجود نداشته باشد و اگر هم اتفاق بیفتد مابقی دوستان آن اداره و نهاد مذکور(برخی رسانه ها) به طرفداری از آن دستگاه پرداخته و با حجم گسترده شروع به تعریف و تمجید می کنند.

مدیر مسئول پایگاه خبری هورنیوز بیان داشت: از این رو عامل اصلی اکثر عقب ماندگیهای استان را رسانه هامی دانم به این دلیل که چشم و زبان مردم هستند، پس لازمه یک استان پویا و موفق وجود رسانه های مستقل و آزاد و منتقد به شیوه صحیح است و گرنه رسانه های حزبی و جناحی که هیچ نقشی در توسعه کشور و استان ندارند، زیرا در صورت هر گونه خطا و یا کم کاری حزب و دسته خود حاضر به انتقاد و اصلاح نیستند.

بهمن ادامه داد: خبرگزاری های دولتی هم که همه چیز را گل و بلبل نشان می دهند و رسانه های خصوصی هم که آن گونه که باید و شاید نقدی نمی کنند و یا اگر در مکانی و جایی شروع به انتقاد و سوال کردند قطعا دیگر نمی توانند بدلیل مشکلات مالی به حیات خود ادامه دهند و با ادامه این روند و عدم توسعه یافتگی در خوزستان کم کم شاهد این هستیم که استان ثروتمند خوزستان همانند شهر مسجدسلیمان خالی از سکنه شود.

وی در بخش دوم صحبت هایش به بررسی عملکرد خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پرداخته است: همیشه برای من سوال پیش آمده که وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست و چه نقشی ایفا می کند و چرا اینقدر اداره بسته ای است و چرا مدیران ارشاد در همه سالهای گذشته تا کنون عملکرد چشمگیری نداشته اند؟

این فعال رسانه ای استان گفت: اگر جامعه را دسته بندی کنیم هر قشری علاقه ای دارد و عده ای دوست دارند به کنسرت بروند، عده ای به ورزش بپردازند، عده ای دوست دارند به مراسمات مذهبی بروند و…. که ما باید برای همه اینها برنامه داشته باشیم، فعالیت اداره ارشاد فقط سرکشی به افراد خاص شده است و متاسفم که بگویم فعالیت ارشاد همه مردم را دربرنمی گیرد، این اداره دارای مدیران خسته و کوفته و گرفته است و معمولا در اداره کل فرهنگ و ارشاد این افراد حاضر هستند و هیچ تاثیر و نقشی در رشد رسانه ها و …. نداشته اند و انتظار می رود عملکرد این دستگاه مورد نقد و بررسی مفصلی قرار گیرد.

اما در رابطه با خانه مطبوعات باید بگویم که وضعیت مشخصی دارد و به جز آقای علیجانی مدیر آن که فردی مردمدار و صادق است و به دلیل اینکه قانونا اختیار ندارد، نمی توان به عملکرد این خانه دل خوش بود. در کل من فکر می کنم خانه مطبوعات به درد مطبوعات و رسانه ها نخورده و نمی خورد به این دلیل که قدرتی ندارد، حتی در توزیع آگهی ها نقشی ندارد و اداره ارشاد مشغول توزیع آگهی ها است.

بهمن گفت: جالب است بدانید که سایت هورنیوز لغو مجوز شده بود و پیگیری ما در استان به نتیجه نرسید و متاسفانه مدیرکل ارشاد در شکایتی که یکی از دستگاه ها از ما کرده بود اعلام داشته این سایت بدون مجوز بوده و حتی به خود زحمت نداد که بگوید در نوبت اخذ مجوز است و درگیر کارهای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از رو این با پیگیری در تهران مشکل را رفع و رجوع کردیم.

او در پایان گفت: ما اول باید ببینیم نقش اداره ارشاد و خانه مطبوعات چه هست و بعد بررسی کنیم، ابتدا عملکرد آنها را ارزیابی و بعد به انعکاس درآوریم.

https://hoorkhabar.ir/680739کپی شد!
113