پیگیر عملی شدن چهار امر مهم در آبادان هستیم

هورنیوز – در اولین ساعات صبح روز گذشته سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به اتفاق کارگروه تخصصی اعزامی از وزارت کشور مرکب از مدیران کل مرزی و امنیتی به منظور بررسی امکان حذف خاکریز و دژ ساحلی از نهر قصر اروندکنار و طول مسیر خاکریز ساحلی بازدید کردند.

در این بازدید که مقاماتی از وزارت کشور حضور داشتند، حیدری مدیرکل مرزی وزارت کشور توضیحات لازم را به صورت بازدید میدانی از فرماندار آبادان که پیشنهاد دهنده حذف خاکریز ساحلی و ایجاد جاده ساحلی اروند رود است دریافت و به اتفاق کارگروه اعزامی وزارت کشور از نقاط مختلف خاکریز ساحلی بازدید نمود. کارگروه وزارت کشور سپس از یادمان شهدای والفجر ٨ بازدید و در جمع راهیان نور از نزدیک اوضاع فیزیکی دو طرف رودخانه اروند و از جمله فاو را مورد بررسی قرار دادند. در این بازدید سردار مرتضی قربانی فرمانده محور عملیاتی منطقه نیز حضور داشت. در ادامه بررسیهای میدانی کارگروه به جزیره مینو وارد و از بخشی از حذف خاکریز بازدید نمودند و سپس عازم شلمچه شدند.

همچنین مقرر شد جلسه جمع بندی در خصوص تعیین تکلیف پایانه های شلمچه و موضوع گمرک و حذف خاکریز در فرمانداری آبادان با حضور فرماندار و کارگروه وزارت کشور و آقای زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و تنی چند از مقامات استانی و کشوری تشکیل شود.

موسوی فرماندار آبادان با یادآوری پیگیری حذف خاکریز و ایجاد جاده ساحلی اروند و بهمن شیر و لایروبی انهار متذکر شد: در آینده ای نه چندان دور باید امکان ارتباط اقتصادی اروندکنار با فاو و آبادان با بصره برای اولین بار در تاریخ دو کشور عملیاتی شود و اینها از مهمترین اهداف ماموریت بنده هستند که با حمایت و پشتیبانی نمایندگان محترم آبادان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عملیاتی خواهند شد.

فرماندار آبادان در پایان گفت: از ابتدای مسئولیت فرمانداری عرض کردم باحمایت و پشتیبانی نمایندگان شریف شهرستان آبادان پیگیر عملی شدن چهار امر مهم، امکان ایجاد مبادلات اقتصادی اروندکنار با فاو و آبادان با بصره، لایروبی انهار اروندکنار، حذف خاکریز ساحلی اروندرود و ان شاالله ایجاد جاده ساحلی، ایجاد جاده ساحلی آبادان از بهمنشیر به خرمشهر در شهرستان آبادان هستیم.

https://hoorkhabar.ir/678314کپی شد!
82