سونامی طلاق در اهواز و لزوم استفاده از مشاوره روانشناسی

هورنیوز – در طول سال‌های اخیر تعداد ازدواج‌های ثبت شده در کشور رو به کاهش بوده است. این در حالی است که میزان طلاق کاملا مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و افزایش یافته است. در سال ۹۶ تعداد ۱۷۵ هزار طلاق در سال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۵، ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. در مورد ازدواج این عدد ۶۰۹ هزار نفر بوده است.

نسبت ازدواج به طلاق از عدد حدود ۱۰ در ۸۴ پیش به ۳٫۶ در سال ۹۶ رسیده است. این امر زنگ خطر را در مورد بنیان های اجتماعی در کشور به صدا در آورده است.

از این رو در استان خوزستان نرخ ازدواج به طلاق حدود ۵٫۶ است. طبق گفته‌های فرهاد مرادی سرپرست مجتمع قضایی خانواده اهواز مهم‌ترین دلیل طلاق در استان خوزستان بیکاری است. شهر اهواز با حدود ۳۰ و شهر آبادان ۱۵ درصد کل طلاق‌های استان خوزستان بالاترین میزان طلاق را دارند.

این آمارها نشانگر وجود بحرانی در لایه‌های زیرین جامعه است که در صورت عدم پرداختن به آن موجب مشکلات عظیمی برای استان و مردم این شهرها می‌شود. از آنجایی که معمولاً مسئولین فرهنگی، بهداشت و… برای مبارزه با این پدید شوم برنامه و راه حل خاصی ندارند، توصیه میشود با استفاده از مشاور و روانشناس بتوان در بسیاری از مواقع از انتخاب‌های احساسی و غیرعقلانی جلوگیری کرد.

https://hoorkhabar.ir/673306کپی شد!
112