آقای استاندار، با این عملکرد بیکاری ریشه کن نمی شود

به گزارش هورنیوز، در اواخر سال گذشته بود که این پایگاه خبری تحلیلی در نقدی با عنوان نخبه کشی در اداره کار! از عملکرد مدیرکل این اداره انتقاد کرد و پس از آن در چندین گزارش دیگر خواستار بررسی و اعلام نظر مسئولین در خصوص رتبه این اداره کل شد که تا کنون این بررسی ها محقق نشده است!

در قسمتی از آن گزارش آمده بود که، در دوره هوشمند صفایی مدیرکل سابق این اداره استان دارای بهترین عملکرد و بعنوان دستگاه برتر کشور از نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی شناخته شد و در دوره سیدنور محمدپور مدیر کل حال و حاضر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به رتبه ۲۵ و ۲۸ سقوط می کند.

با گذشت زمان و انتشار چند گزارش از این مقوله و با دستور سید علی بحرینی مقدم سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری و حسب تاکید و دستور استاندار خوزستان در خصوص توجه ویژه به مشاغل خرد و خانگی و طراحی مدل های ویژه متناسب با شرایط استان خوزستان، برنامه ریزی، سیاستگذاری، نظارت و اجرا در این زمینه و طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به بن عباس سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی تفویض شد.

پس از دستور بی نظیر فوق، این پایگاه ورود استانداری را به وظایف اداره کل کار خوزستان غیر قانونی خواند که بعد از چندین جلسه دیگر و انتشار اخباری مبنی بر اوضاع خوب این اداره و چنین است و چنان، همچنان موارد سوال شده در این گزارشها بی پاسخ مانده است.(استناد به تصویب نامه ۸۶۲۱۷۸ ت ۴۷۲۲۱ مورخ چهاردهم آبان ۱۳۹۰ اداره کل کار بعنوان دبیر کارگروه اشتغال منصوب شد و رییس جمهور به استناد به اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «وزیر کار »را بعنوان مسئول ستاد ساماندهی مشاغل خانگی منصوب کرده است و همچنین در ماده ۵ این قانون که در ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۰ توسط شورای نگهبان تایید شده بود، وزارت کار را موظف کرده که ساختار دایمی دبیرخانه را در آن وزارت خانه مهیا نماید)

حال پس از این عدم پاسخگویی ها در مورد رتبه های کسب شده، ورود به اختیارات و… پایگاه خبری تحلیلی حکمت با گزارشی از عملکرد نامطلوب معاونت تعاون این اداره کل پس از دوران موفق در دوره مدیریت سابق تحت عنوان سقوط خوزستان به قعر جدول اشتغال! آورده: ظاهراَ قضیه از این قرار است که حوزه معاونت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۶ به رتبه ۲۶ جدول رسیده است.

برخی‌ها بر این باورند که ضعف مدیریت، ضعف در تصمیم‌گیری، ضعف ارتباطات با حوزه‌های فرابخشی و دخالت‌های غیرقانونی اتاق تعاون باعث کسب این رتبه ضعیف شده است.

همچنین فاکتورهایی مانند برگزاری مجامع تعاونی‌ها، مبلغ تسهیلات جذب شده برای تعاونی‌ها، صادرات تعاونی‌ها، حمایت‌ از تعاونی‌های مرزنشین برای دادن سهمیه به اعضای تعاونی‌ها، تعاونی های فعال٬ تشکیل اتحادیه‌های تعاونی و از همه مهم‌تر تشکیل تعاونی‌های بزرگ مانند تعاونی توسعه عمران شهرستانی که نیم درصد جمعیت شهرستان باید عضو آن باشند، در رتبه‌بندی هر ساله تعاونی‌های کل کشور موثر هستند که در این رتبه بندی استانهای یزد، تهران و مازنداران استانهای اول تا سوم شدند و استان خوزستان قبل از استانهای همدان، البرز و قزوین به همراه استان زنجان در رتبه ۲۶ قرار گرفته است.

درپایان این گزارش نشان از سقوط ۲۶ پله ای معاونت تعاون که یکی از زیرمجموعه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان است دارد، و مشخص نیست چه زمانی مسئولین ذیربط باید به این ناتوانیها پاسخگو باشند و چه زمانی می بایست برای مردم مشخص شود چه کسانی برای ماندن این مدیران تلاش می کنند و حاضرند به دلیل برخی مسائل خاص رتبه این اداره کل حساس؛ سال به سال تنزل پیدا کند!

جدول رتبه بندی ادارات کل تعاون کشور در سال ۹۶ که اردیبهشت ۹۷ منتشر شد.
https://hoorkhabar.ir/672391کپی شد!
268