آیا وظایف اداره کل کار به استانداری محول شد؟

به گزارش هورنیوز، چندی پیش و پس از آن جلسه شورای اشتغال معروف که استاندار ۱۷ هزار بیکار ثبت نامی را در سامانه رصد خنده دار توصیف کرد، طی حکمی از سوی سید علی بحرینی مقدم سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری و حسب تاکید و دستور استاندار خوزستان در خصوص توجه ویژه به مشاغل خرد و خانگی و طراحی مدل های ویژه متناسب با شرایط استان خوزستان، برنامه ریزی، سیاستگذاری، نظارت و اجرا در این زمینه و طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به بن عباس سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی تفویض شد.

همان گونه که مستحضرید با استناد به تصویب نامه ۸۶۲۱۷۸ ت ۴۷۲۲۱ مورخ چهاردهم آبان ۱۳۹۰ اداره کل کار بعنوان دبیر کارگروه اشتغال منصوب شد و رییس جمهور به استناد به اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «وزیر کار »را بعنوان مسئول ستاد ساماندهی مشاغل خانگی منصوب کرده است. همچنین در ماده ۵ این قانون که در ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۰ توسط شورای نگهبان تایید شده بود، وزارت کار را موظف کرده که ساختار دایمی دبیرخانه را در آن وزارت خانه مهیا نماید.

باتوجه به اینکه در روزهای پایانی دولت یازدهم (۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) وزیر کار از سامانه «طرح کاروزی» برای افراد تحصیلکرده و جویای کار رونمایی نموده است در استان خوزستان، تمامی قوانین مجلس و دولت برای این مهم از مدیرکل کار گرفته و به سرپرست اداره کل اقتصادی و امور هماهنگی سپرده شده است.

در پایان و باتوجه به اینکه مشاغل سنتی، خرد و خانگی در خوزستان می تواند حداقل ۳۰ هزار نفر را از بیکاری نجات دهد و این وظیفه را می بایست اداره کل کار بخوبی انجام می داد، چه دلیلی برای سپرده شدن وظیفه اداره کل کار به شخص دیگری وجود دارد؟

https://hoorkhabar.ir/671293کپی شد!
229