ریزگردها باعث شد همه بدانند خوزستان چه ظرفیت‌هایی را در حال از دست دادن است

هورنیوز – فرامند هاشمی‌زاده ظهر دیروز در همایش دستاوردهای دولت در زمینه ریزگردهای استان خوزستان که در سالن همایش سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: پدیده ریزگردها از قدیم ایام در استان خوزستان وجود داشته به گونه‌ای که آب‌ها از چذابه تا هور‌العظیم و اروند کنار تا به تالاب شادگان از این پدیده زیست محیطی جلوگیری می‌کردند و این پدیده توسط آب‌های این نهرها و تالاب‌ها کنترل طبیعی می‌شد.

وی افزود: تخریب  اکوسیستم قدیم این مناطق  متاسفانه توسط عوامل مختلف با دخالت انسان  سبب تشدید این پدید شد همچنین اجرای پروژه‌های عظیم صنعتی و کشاورزی مازاد بر امر تخریب اکوسیستم بود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پدیده ریزگردها در استان با تمام بی رحمی‌های خود بر استان خوزستان به عنوان یک رحمت هم است گفت: پدیده ریزگرد سبب شد تا استان خوزستان کانون توجه قرار گیرد و همه کشور بداند که چه ظرفیت‌های استان دارد و چه ظریفت‌هایی را در حال از دست دادن است.

هاشمی‌زاده عنوان کرد: استان خوزستان از دانش فراوان و افراد و اساتید معتبر بهره‌مند است که نشان داد ما از چه ظرفیت‌های عظیم انسانی و دانشی برخوردار هستیم و این موضوع ره‌آورد همین پدیده است.

وی گفت: یک طرح جامع در محیط زیست و هواشناسی در حال انجام است و آن احداث ۶۰ کیلومتر کانال برای آبرسانی به نهال کاری در مناطق و کانون‌های داخلی ریزگرد است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: اگر همراهی مردم چه در کشور و چه در استان نبود همین موفقیت‌های اندک هم به دست نمی‌آمد همچنین باید دقت داشت که در این رابطه زیر ساخت‌های آب و فاضلاب، احیای کارون، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اگر با همین الفت و همکاری و همراهی انجام شود نتایج و تبعات خوبی را در خصوص کنترل ریزگردها به همراه خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/666167کپی شد!
159