اقتدار نیروی انتظامی خوزستان رخ نمایی می کند

به گزارش هورنیوز، در بیان اهمیت و جایگاه رفیع نیروی انتظامی همین بس که مقام معظم رهبری، «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت خاطرنشان کردند: توانایی‌ها و آمادگی‌های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روزبه‌روز ارتقا پیدا کند.

ایشان در آن دیدار، امنیت را به معنای «آرامش روانیِ فردی و آرامش عمومیِ اجتماعی» برشمردند و افزودند: در نبود امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه‌ در میان افراد یک جامعه، امکان فعالیت‌های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می‌رود.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم، امنیت را مایه‌ی افزایش ایمان مؤمنان دانستند و گفتند: یکی از مهم‌ترین ارکان امنیتِ کشور، نیروی انتظامی است، البته این رکن عظیمِ امنیت را نیروهای انسانی که اغلب آنها کارآمد، شریف و زحمتکش هستند تشکیل داده‌اند و باید دائماً عزم، ایمان، انگیزه و روحیه‌ی این نیروها تقویت شود.

ایشان با اشاره به خدمات گسترده‌ی نیروهای انتظامی در کشور، بر توجه ویژه به نقش کلانتری‌ها به‌دلیل مواجهه‌ی مستقیم با آحاد جامعه تأکید کردند.

فرمانده کل قوا همچنین با اشاره به تغییرات سریع در بخش‌های مختلف ازجمله پیشرفت‌های علم و فناوری، لزوم «افزایش آمادگی‌ها و به‌روزرسانی توانایی‌ها»، «شناخت و انجام کامل وظایف» و «تبیین دقیق فعالیت‌ها و خدمات برای مردم در رسانه‌ها» را در جهت تأمین و ارتقای امنیت کشور یادآور شدند.

اهمیت ایجاد و استقرار امنیت به‌عنوان مأموریت اصلی نیروی انتظامی نشان دهنده اهمیت سازمان این نیرو است، ایجاد امنیت مقوله ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را باید مردم احساس کنند.

مجموعه فعالیت‌های نیروهای انتظامی با توجه به اهمیت و حساسیت آن موضوعی نیست که بتوان به آن تک بعدی نگریست. یکی از پایه های امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت انتظامی است که بر عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نهاده شده است. ایران کشوری در حال توسعه است و احتمال آسیب پذیری امنیت ملی آن از طرف مسائل داخلی وجود دارد.

از این رو، نیروی انتظامی، یکی از نهادهایی است که در نظم بخشیدن به امور داخلی می تواند نقش مهمی ایفا کند. نتیجه اینکه تحکیم و استواری امنیت ملی، به تقویت نیروی انتظامی وابسته است و هرگونه تضعیفی که متوجه نیروی انتظامی شود، بر امنیت ملی تأثیر سوء می گذارد.

با این وجود تأمین امنیت در استان خوزستان به دلایل مختلف از جمله طابفه گرایی، وجود قومیت های مختلف، هم مرز بودن با کشور عراق، دسترسی به آب های آزاد، وجود پتانسیلی همچون پیاده روی اربعین و… بسیار فراتر است.

به طور نمونه طایفه گرایی اگرچه یکی از مزیت های فرهنگی این استان تلقی می شود اما همواره باعث برخی ناامنی ها می شود چراکه این امر به منزله تیغی دولبه امکان ایجاد تنش را به شدت بالا می برد که یکی از مصداق های بارز آن درگیری سال های اخیر بین طوایف در یکی از شهرستان های استان است.

جدا از مسأله رسم نادرست تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی، نزاع های خانوادگی و تنش های ایجاد شده بر سر مسائل مالی و بانکی که نشأت گرفته از امر شهرنشینی می باشد، اما استان خوزستان همواره در معرض تهدیدهای بزرگتری از سوی دشمنان و منافقان قرار دارد.

در سال های گذشته شاهد شهادت تعداد بسیاری از مأموران خدوم نیروی انتظامی بوده ایم که تنها به جرم حفاظت از مردم و شهر به دست دشمنان قسم خورده در خون خود غلطیده اند.

بی شک هنگامی که در جامعه امنیت برقرار باشد، بقیه احکام اسلام به راحتی اجرا می گردد، و وجود امنیت در نظام اسلامی و اجرای احکام اسلامی در جامعه سبب دلگرمی مسلمانان مظلوم در نقاط دیگر جهان می شود و از سویی گرایش روز افزون افراد غیر مسلمان به اسلام را می بینیم و این همه به دلیل وجود حکومتی در سایه امنیت که بخش عمده آن توسط نیروی انتظامی صورت می پذیرد.

نکته ای که باید بدان توجه داشت آنست که امنیت همچون سلامتی نعمتی است که تنها در صورت خدشه وارد شدن بدان مورد توجه قرار می گیرد. در روزهایی که خوزستان بیش از گذشته مورد طمع دشمنان غربی، کشورهای عربی و برخی منافقان قرار دارد نباید از یاد برد که تأمین همه جانبه امنیت و آسایش خیال مردم ناشی از تلاش شبانه روزی مردان بی ادعای سبزپوش است. روزهایی که در کمترین زمان ممکن مجرمین با عملیاتهای سخت و پیچیده توسط این عزیزان جان برکف تحویل قانون می گردند تا امنیت این استان همچنان پایدار بماند.

https://hoorkhabar.ir/660889کپی شد!
29