کشف ۹۲ درصدی جرایم اینترنتی نشان از اشرافیت نیروی انتظامی استان دارد

به گزارش هورنیوز – سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ضمن گرامیداشت یاد تمام شهداء به ویژه شهدای نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی به خود می بالد که در دوره ۳۸ ساله پس از انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی ۵۳۹ شهید، ۸۵۸ و ۱۲۵ آزاده سرافراز را تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان باب شهادت به حسب نوع وظایف در نیروی انتظامی باز است، افزود: به صورت شبانه روزی شاهد جان فشانی منتج به شهادت و مجروحیت مأموران نیروی انتظامی هستیم.

سردار اسحاقی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از نهم تا پانزدهم مهرماه است، تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار ” همه باهم برای امنیت و آرامش” فرصت ارزشمندی برای ایجاد ارتباط و تعامل در جلب اعتماد و مشارکت همه اقشار در ترویج قانون گرایی و اصلاح سبک زندگی با هدف کاهش، از بین بردن بستر و سلب فرصت ارتکاب جرم توسط مجرمان است.

وی درخصوص مهم ترین اهداف و رویکرد های هفته ناجا در استان خوزستان، یادآور شد: ۹۲ برنامه در قالب برنامه های دورن و برون سازمان تدوین شده است.نخست تقویت زمینه های مشارکت مردمی در توسعه امنیت و معرفی دستاوردهای آن است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان دومین هدف را توسعه حقوق شهروندی، قانون مداری و فراهم کردن امکان بیشتر مشارکت مردم دانست و گفت: تقویت روحیه مشارکت پذیری و کارآمدی کارکنان بر مبنای عقلانیت، ایمان و انصاف از دیگر هدف های مورد نظر است.

وی ادامه داد: تروجی فرهنگ عاشورایی و حماسه حسینی باتوجه به همزمانی هفته ناجا با محرم در سال جاری، از دیگر برنامه های در دستور کار ما است.

سردار اسحاقی به استفاده از قابلیت مردمی به منظور تأمین امکانات و توسعه پاسگاه ها با اجرای طرح خیرین امنیت ساز اشاره کرد و توضیح داد: در راستای تحقق فرمان و توصیه مقام معظم رهبری که خطاب به مردم فرمودند” من از عموم مردم عزیز درخواست می کنم که با این نگاه به نیروی انتظامی بنگرند که این نیرو فرزندان شما هستند و مسئولیت مهمی را بر عهده گرفته اند. مردم هرچه می توانند کمک کنند” در آینده سازوکاری برای بهره مندی از توان خیران ایجاد می شود.

وی افزود: در مناطقی مانند شهرک ها و آبادی هایی که حضور فیزیکی نداریم، دولت در برنامه ششم مکلف شده امکانات پلیس و پاسگاه را در این مناطق فراهم کند اما طبیعی است به علت محدودیت های مالی دولت، باید از بدنه مردم کمک گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود به مهم ترین برنامه های برون سازمانی اشاره و خاطر نشان کرد: ملاقات چهره به چهره مسئولان نیروی انتظامی با مردم، ارائه خدمات مردم یاری و درمانی در مناطق محروم و مرزی، حضور فرماندهان نیروی انتظامی در مساجد و مدارس با هدف تقویت کلاس های آگاه سازی، ارائه آموزش های همگانی، هشدارهای پلیسی در قالب فیلم، گزارش خبری و مستندات، استقبال از شهدای تازه تفحص شده و غبار روبی مزار شهدا ازجمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: تجلیل از خانواده شهداء، تقدیر از کارکنان و سربازان ساعی، سرکشی از همکاران بیمار و دیدار فرماندهان با کارکنان به منظور رفع مشکلات اداری و خانوادگی از مهم ترین برنامه های دورن سازمانی اجرایی است.

سردار اسحاقی در ادامه به عملکرد یکساله نیروی انتظامی خوزستان پرداخت و توضیح داد: رشد ده درصدی مراجعه به مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی نسبت به دوره مشابه که منجر به مصالحه ۶۸درصدی شده است، برگزاری کلاس های آگاه سازی در مدارس و مساجد، برگزاری نشست های هم اندیشی با سران طوایف، معتمدین و متنفذین اجتماعی، ۳۴۱هزار و و ۳۴۲ فقره تماس های مردمی با فوریت های پلیس در شش ماهه نخست سال از مهم ترین این اقدامات بوده اند.

وی با بیان اینکه اصل بر مردم پایه بودن امنیت است، اظهار داشت: ۵۲ شرکت خدمات انتظام جهت ارتقاء سطح امنیت براساس رویکرد نیروی انتظامی تأسیس شده است چراکه برقراری امنیت در همه نقاط استان با توان محدود نیروی انتظامی ممکن نیست.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان ادامه داد: کشف ۹۲درصدی جرایم به وقوع پیوسته در فضای مجازی از دیگر دستاوردهای پلیس است که نشان از اشراف کامل نیروها بر این بخش است.

وی خطاب به شهروندان گفت: به همه مردم توصیه می شود در استفاده از کارت های بانکی دقت بیشتری داشته باشند زیرا عمده جرایم در حوزه برداشت های غیر قانونی است.

سردار اسحاقی درخصوص تشدید نظارت برصنوف تصریح کرد: یکی از دغدغه های مردم برخورد و نظارت بر عرضه کنندگان قلیان،لوازم آرایشی، عرضه کنندگان پوشاک نامناسب، تالاها و آرایشگاه های زنانه است که در شش ماهه نخست امسال ۴هزار و ۶۴۱بازدید انجام شده است.

وی دیگر اقدامات انجام شده را برخورد با قاچاقچیان کالا دانست و گفت: قرارگاه جهادی تشدید مبارزه با قاچاقچیان کالا در نیرو انتظامی به ویژه استان های هدفی مانند خوزستان شکل گرفت و پس از گذشت ۷ ماه از تشکیل این قرارگاه توفیقات خوبی با دانه درشت ها و قاچاقچیان کلان صورت گرفته است که منجر به کشف ۵۰ میلیارد تومانی کالای قاچاق در این مدت شده اند.

https://hoorkhabar.ir/627207کپی شد!
159
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.