شوش میزبان اختتامیه جشنواره شعر رضوی/ احداث ۱۳۰ کیلومتر جاده استاندارد در دزفول/ نفت فقط در تختی آبادان بازی می کند

شوش میزبان اختتامیه جشنواره شعر رضوی

رضا نجاتی فرماندار شهرستان شوش گفت: اختتامیه این جشنواره همزمان با دهه کرامت در شهر شوش دانیال(ع) ، حرم مطهر دعبل خزاعی شاعر معاصر امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی صورت گرفته جشنواره شعر رضوی بتواند پرشورتر از سالهای گذشته در شوش برگزار شود.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی یادمان دعبل خزاعی با دریافت ۳۴۲ اثر از کشورهای عمان، لبنان، بحرین، عراق، یمن، مصر و سوریه و نیز کشور ایران اواخر مردادماه ۹۴ در جوار آرامگاه شاعر نامی اهل بیت (ع) دعبل خزاعی در شوش برگزار شد.

 

**********

 

خودکشی دو خوزستانی در یک روز

رضا رفیعی، مدیر روابط عمومی اورژانس اهواز گفت: صبح چهارشنبه جوانی ۲۷ ساله در ایذه با اتومبیل شخصی خود  مقابل بیمارستان با اسلحه خودکشی کرد که این اتفاق هیچ‌گونه ارتباطی به بیمارستان نداشته است.
محمد افضل زاده رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول نیز از خودکشی یک جوان ۱۷ ساله خبر داد و گفت: چهارشنبه گزارشی مبنی بر اینکه جوانی قصد خودکشی داشته به اورژانس اعلام شد و زمانی که نیروهای امدادی در صحنه حاضر شدند او هیچ گونه علائم حیاتی نداشت.

 

**********

 

استقبال ۵۰ درصدی رانندگان آبادانی از تاکسی اروندی

فرماندار آبادان با بیان اینکه ناوگان شهری هم اتوبوس و هم مینی‌بوس در دو شهرستان ضعیف است گفت: جمع کل تاکسی‌های آبادان ۲ هزار و ۴۳۶ تاکسی عنوان کرد.

شهبازی با تاکید بر استقبال بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان تاکسی‌های شهری از طرح ورود ماشین اروندی به ناوگان شهری گفت: منطقه آزاد متعهد شده است ۳۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۲ درصد به متقاضیان بدهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه یک‌ سال درگیر موضوع ورود ماشین‌های اروندی به ناوگان تاکسیرانی هستیم افزود: ۵۰ درصد متقاضیان آمادگی تعویض ناوگان خود و جایگزین کردن پلاک اروند هستند.

 

**********

 

ارائه ۲۲۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در شوش

حسن رضایی تعهد پارسال این مرکز را ارائه ۲۲۰ هزار نفر ساعت آموزش رشته ای مختلف فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود:در چهار ماهه نخست امسال نیز ۷۰هزارنفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در رشته های مختلف به متقاضیان ارائه گردید.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شوش به رشته های مهارتی اشاره کرد و گفت:۲۱ حرفه در ۱۵ آموزشگاه آزاد و ۹ آموزشگاه دولتی شامل هفت آموزشگاه برادران و ۲ آموزشگاه خواهران ارائه می شود.

 

 

**********

 

احداث ۱۳۰ کیلومتر جاده استاندارد در دزفول

 معاون عمرانی فرمانداری دزفول از تعریف ۱۱ طرح راهسازی با مجموع ۱۳۰ کیلومتر جاده استاندارد در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای این طرح ها رقمی بالغ بر هزار میلیارد ریال است.

عبدالحسین پوررکنی دوشنبه در جلسه شورای اداری دزفول با بیان اینکه این طرح های راهسازی به منظور محرومیت زدایی در روستاها و شهرهای اقمار دزفول در حال اجراست گفت: با اجرای این طرح ها ۱۳۰ کیلومتر به جاده های استاندارد شهرستان دزفول افزوده می شود.

 

**********

 

رشد ۱۴ درصدی اهدای خون در ایذه

 سرپرست انتقال خون ایذه از رشد ۱۴ درصدی اهدای خون در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

پژمان آصفی اظهار کرد: در چهار ماه اول سال تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ اهدا کننده خون در ایذه داشتیم که از این تعداد ۳ هزار واحد خون دریافت شد.

 

**********

 

نفت فقط در تختی آبادان بازی می کند

امید صالحیان دبیر هیات فوتبال آبادان اظهار کرد: مدتی پیش آقایان فتاحی و مهدی برای بازدید از ورزشگاه تختی آبادان به این‌جا آمدند و یکسری مسایل را گوشزد و نواقصی را اعلام کردند. این نواقص ۱۴ مورد بود؛ چند ایراد به تاسیسات ساختمانی برمی‌گردد و چند اشکال هم به زمین مسابقه برمی‌گردد که از جمله موارد مهم، نور ورزشگاه، تعویض نیمکت‌های ذخیره و نصب صندلی‌های ضعلی از جایگاه تماشاگران است.

وی با اشاره به این‌که سازمان لیگ اعلام کرده است که ورزشگاه و ساعت دیدارهای خانگی نفت آبادان متعاقبا اعلام خواهد شد، عنوان کرد: سازمان لیگ به این دلیل این‌گونه اعلام کرده است تا ببیند که حتی تا روز شنبه ما می‌توانیم نور ورزشگاه را به استاندارد لازم برسانیم یا خیر. به هر حال ما تا فردا (پنج‌شنبه) این مشکل را رفع می‌کنیم و تمام تلاش‌مان این است که نفت در آبادان از دیگر تیم‌ها میزبانی کند.

 

**********

 

توقیف کشتی اماراتی در بندر امام

یک فروند کشتی متعلق به امارات به دلیل عدم استفاده از نام بین‌المللی خلیج فارس در بندر امام خمینی توقیف شد.

دلیل این توقیف صیانت کردن از هویت تاریخی خلیج فارس بوده که پس از بررسی مرکز کنترل و بازرسی کشتی‌های منطقه ویژه این بندر صورت گرفته است.

**********

 

۲۰۰ نخل روستای آلبوصوف شادگان در آتش سوخت

 ۲۰۰ نخل روستای آلبوصوف در دهستان حسینی بخش مرکزی شهرستان شادگان شامگاه سه شنبه دچار حریق شد.

بر اساس اطلاعات موثق، آتش سوزی نخیلات روستای آلبوصوف از توابع شهرستان شادگان که شامگاه سه شنبه به وقوع پیوسته بود، پس از چهار ساعت تلاش مردم و آتش نشانان مهار شده است.

 

**********

 

پیشرفت ۴۰ درصدی کمپ گردشگری روستایی مینوشهر

سجاد پاک‌گهر اظهار کرد: پروژه کمپ گردشگری روستایی مینوشهر در زمینی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این کمپ گردشگری افزود: این پروژه با استفاده از مصالح بومی منطقه در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر بیان کرد: این پروژه تاکنون پیشرفتی در حدود ۴۰ درصد داشته و با سرمایه‌گذاری اقای دیراوری مدیر این پروژه در حال پیشرفت است.

https://hoorkhabar.ir/612542کپی شد!
78