رای اولی ها از اولین رای خود می گویند؛ انتخاب اول، رای اول

به گزارش هورنیوز – در بین انبوه جمعیتی که برای انداختن رای خود به صندوق خود را به شعب اخذ رای رسانده بودند چهره کسانی را می دیدیم که برای اولین بار می خواستند رای دهند و در تعیبن سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

حس خوب رای دادن

دختران و پسران جوانی که آمده بودند تا دموکراسی را در روز روشن روی کاغذ تمرین کنند. یاسمین موحد یکی از همین رای اولی هاست که در صف مشتاقانه آمده بود تا رای دهد. این دختر جوان رای اولی که  در مسجد امیرالمومنین زیتون کارمندی شعبه شماره ۵۲  به مسجد آمده بود به خبرنگار هور نیوز گفت: از اینکه می بینم می توانم به عنوان یک رای اولی می توانم در سرنوشت کشورم و تصمیماتی که گرفته می شود  دخالت داشته باشم حس  خوبی است.

وی افزود: اولویتم این بود که خیلی از خواسته هایی که داریم بتوانیم به آنها برسیم و کسی باشد که بتواند ما را به خواسته هایمان برساند و به آنها اهمیت دهتد.

photo_2016-04-30_14-45-09

موحد ادامه داد: اولین خواسته ام برای شهر و جبران کمبودهای آن است و بعد از آن کار خودم و اینکه این همه تحصیل کرده بیکار داریم بتوانند کاری برای آنها انجام دهند.

این دختر رای اولی عنوان کرد: مهمترین خواسته ما از جوانان است و با توجه به ستادهایی که رفتم نماینده ام را انتخاب کردم و مهترین خواسته ام که به وضع استان رسیدگی کند تا از این حالت در بیاید.

این تنها رای اولی نبود که  آمده بود  در سرنوشت خود مشارکت داشته باشد، محمد افروسی هم از اهوازی های دیگری بود که مزه اولین رای را امروز چشیده بود. او در این خصوص به خبرنگار هورنیوز گفت: دوست دارم  طبق اعتمادی که به نماینده کردم و رایی که به او دادم او هم به وعده های خود عمل کند.

وی افزود: به عنوان یک رای اولی علاقه مندم که اعتمادی را که به نماینده مورد نظرم کردم طبق همین اعتماد عمل کند تا بتوانم دفعه بعد که برای  رای دادن آمدم با اعتماد کامل رای دهم.

محمد افروسی با اشاره به نحوه انتخاب نماینده مورد نظر خود  تصریح می کند: برای رای دادن به نماینده طبق گفته های آنها و تحقیقاتی که انجام دادم عمل کردم و براساس آشنایی قبلی با نماینده مورد نظرم تصمیم گرفتم.

آرزوهای یک پشت کنکوری برای رای دادن

هاجر علیمی هم یک رای اولی است که کشف یکی از اعضای شعبه رای در کوروش است.او  یک پشت  کنکوری است با هزار امید و آرزو.

او که مقداری هم هول شده به خبرنگار هورنیوز گفت: در رشته تجربی درس می خوانم و می خواهم وقتی به دانشگاه رفتم محیط مناسب و احساس خوبی برای درس خواندن داشته باشم.

هاجر علیمی افزود: از کسانی که می شناختم درباره نماینده مورد نظرم پرسیدم و انتظار دارم پس از فراغت از دانشگاه بتوانم شغل مناسبی داشته باشم.

photo_2016-04-30_14-45-01

این دختر جوان رای اولی درباره نحوه انتخاب نماینده مورد نظر خود تصریح کرد: اینکه درآینده چه کارهایی می توانند برای شهر و مردم انجام دهتد و چقدر تاثیرگذار هستند برایم خیلی مهم بود.

در شعبه شماره۱۹۲و ۱۹۳ هم دختر جوانی با لباس قوم بختیاری برای رای دادن به پای صندوق آمده است. حدیث رزمی در گفتگو با خبرنگار هور نیوز اظهار کرد: به عنوان یک رای اولی احساس خوبیه که  رای دهیم و سرنوشت خود را تعیین کنیم و احساس  واقعا فوق العاده ای است که آمده اینجا نماینده ای را به مجلس بفرستیم.

وی افزود: برای انتخاب نماینده مطالعه کردیم و به صحبت های آنها گوش دادیم و کارهایی که می خواهند بکنند، به هرحال هرکس ملاکی دارد و مخصوصا برای اهواز دوست داشتیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که به شهرمان توجه کنند.

این دختر رای اولی ادامه داد: دوست دارم کسی نماینده باشد که اهواز کمک  و فکری به حال مسایل گرد و غبار و مشکلات اشتغال و دانشگاه کند و کسانی نماینده شوند که به این مسایل توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای انتخاب تماینده بیشتر به صحبت های آنهاتوجه کردم و کارهایی که می خواهند بکنند، عنوان کرد: عملکرد گذشته و حال آنها برایم مهم بود تا پوستر و تبلیفات.

این دانشجوی اهوازی اضافه کرد: این نشاندهنده این است که ملت ایران هنوز هم با هم متحد هستند و حرف های دیگران در انتخاب ما دخالتی ندارد که بتوانند مانع حضور مردم در پای صندوق های رای شوند.

رزمی گفت: بحث زنان برای من خیلی مهم است و دوست دارم در مجلس درباره قوانینی که برای زنان است تجدیدنظر و به حقوق زنان بیشتر توجه شودضمن اینکه ریزگردها آب و اشتغال اولویت اول نمایندگان باید باشد.

https://hoorkhabar.ir/598195کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.