از بررسی استعفای اعضا از کمیسیون ها تا عیدی شهردار اهواز

هورنیوز – جلسه علنی امروز شورای شهر اهواز با حاشیه های اندکی همراه بود که در میان آن‎ها می‎توان استعفای حجت مظفری از عضویت در کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‎گذاری و مشارکت‎ها و جایگزین شدن قربانعلی سعادت‎نیا به جای وی اشاره کرد.

در ابتدای جلسه قرار بود قربانعلی سعادت نیا، ناجی سواری و حسین حیدری نطق پیش از دستور خود را ارائه دهند که با پیشنهاد رئیس جلسه و به دلیل فشردگی زمان و دستور کارها، این اعضا نطق های خود را به جلسه بعدی موکول کردند.

در ادامه، جلسه وارد دستور کار شد و نخستین لایحه با موضوع تعاونی های اندیکا و مسجدسلیمان، فرهنگیان و … در کمیسیون معاونت شهرسازی به بحث گذاشته شد که در نهایت این لایحه با موافقت اعضاء تصویب شد.

در ادامه جلسه، موضوع مطروحه از جانب کمیسیون حقوقی و املاک در خصوص اراضی مشهور به دولتی ها به بحث گذاشته شد.

حسین حیدری، عضو شورای شهر اهواز، در خصوص این موضوع اظهار کرد: برخی وراث نسبت به توافقنامه اعتراض کردند و شهرداری هم از صدور پروانه برای کسانی که اراضی را خریداری کرده بودند جلوگیری کرد.

وی افزود: در این زمینه جلسات زیادی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که اعتراض بحق است و همه وراث باید قرارداد را امضاء کنند.

حیدری اضافه کرد: برای حل این مشکل، در کمیسیون حقوقی املاک سه بند را مصوب کردیم. بند نخست این بود که برای کسانی که پروانه معتبر از شهرداری دارند، این سازمان باید پایانکار صادر کند.

وی بیان کرد: بند دوم نیز حاکی از این بود که پروانه هایی مقتضی شده است را شهرداری باید تمدید کند و بند سوم نیز در خصوص آن دسته از متقاضیانی بود که درخواست پروانه جدید داده بودند و مقرر شد در صورتی که مالکیت متقاضی احراز شود، شهرداری پروانه صادر کند.

در ادامه، لایحه بعدی با موضوع خرید ۲۰ دستگاه خودروی پژو برای شورای حل اختلاف دادگستری توسط شهرداری اهواز مطرح شد.

در خصوص این لایحه حسین حیدری عنوان کرد: در باب این موضوع، نیاز به همکاری دستگاه دادگستری است و من برخلاف کمیسیون نسبت به این لایحه نظر مثبت دارم و تقاضا دارم که اعضا به آن رأی دهند.

در نهایت این لایحه مبنی بر موافقت جهت خرید به رأی گذاشته شد که با ۱۲ رأی تصویب شد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه جلسه لایحه مساعدت به تیم راگبی استان خوزستان ارائه شد که هدایت ممبینی، عضو شورای شهر اهواز، در این خصوص توضیح داد: تیم راگبی خوزستان تیمی است که به تازگی تشکیل شده و یکی از بخش های نوپای استان است و استعدادهای بسیار خوبی نیز در این رشته در خوزستان وجود دارد.

ممبینی گفت: مسئولان این تیم تقاضای دو میلیون تومان مساعدت داشتند که با توجه به این که این مبلغ ناچیز است از اعضا تقاضا دارم که با آن موافقت کنند.

این لایحه در نهایت با اکثریت آراء تصویب شد.

در ادامه لایحه با موضوع یک مساعدت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به شورا ارائه شد که پس از صحبت های اعضای شورا در نهایت اعضا با مساعدت ۲۰ میلیون تومانی موافقت کردند و این لایحه نیز تصویب شد.

همچنین در این جلسه قرار بود استعفای ابتسام الباجی از عضویت در کمیسیون خدمات شهری بررسی شود که با توجه به پس گرفتن این درخواست از سوی وی، این بخش، از دستور کار جلسه خارج شد. دلیل پس گرفتن این درخواست نیز این بود که هیچ یک از اعضا جهت جانشین شدن به جای الباجی درخواست ندادند و از آن جا که با استعفای وی تعداد اعضای کمیسیون زوج می شد و به شش نفر کاهش پیدا می کرد، الباجی مجبور به پس گرفتن درخواست خود شد.

پس از آن، لایحه بعدی با موضوع استعفای حجت مظفری از عضویت در کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت ها به بحث گذاشته شد که بار نخست این دستور کار رأی نیاورد و مظفری در جایگاه خود باقی ماند؛ اما در ادامه با توجه به درخواست شورا و اینکه حضور غیرفیزیکی وی هیچ منفعتی برای این کمیسیون ندارد، قربانعلی سعادت نیا داوطلب جایگزینی وی شد و این موضوع بار دیگر به رای گذاشته شد که این بار بیشتر اعضا به آن رای دادند و استعفای مظفری تصویب شد.

در ادامه جلسه نیز لایحه آخر با موضوع مناقصه واگذاری فضای سبز ناحیه ۴ منطقه یک به بحث گذاشته شود که این طرح نیز پس از صحبت های اعضای کمیسیون مربوط سریعا به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا؛ در پایان جلسه چند موضوع خارج از دستور جهت رای گیری در شورا مطرح شد که همگی به تصویب رسیدند.

نخستین لایحه خارج از دستور، افزایش کمک سه میلیارد ریالی به پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه بود که به رای گذاشته شد.

محمد صفری، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز،که در صحن شورا حضور داشت، با اشاره به این پروژه عنوان کرد:‌ تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه(ع) در رینگ اصلی ترافیک شهر اهواز و تسهیل‌کننده تردد غرب به شرق در منطقه پادادشهر در ماه‌های اخیر به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است و در حال حاضر پل اصلی آن بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه محور جمهوری اسلامی را در محل تقاطع با خیابان جوادالائمه بدون چراغ قرمز و توقف به بلوار شهید هاشمی و مسیر جاده ماهشهر متصل می‌کند و چنانچه این حمایت مالی سه میلیاردی محقق شود می‎توان این پروژه را خیلی زود به بهره‎برداری رساند.

این لایحه در پایان با رای اکثر اعضای شورا به تصویب رسید.

همچنین لایحه بودجه سازمان فرهنگی ورزشی سال ۹۴ به مبلغ سه میلیارد و ۷۸۳ میلیون ریال رأی آورد و به تصویب رسید.

کمک به ساکنین شهرک زردتشت که بیشتر آنها جانبازان بالای ۵۰ درصد هستند جهت احداث مسجد به صورت مشارکتی نیز دیگر لایحه ای بود که به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به تصویب شورا رسید.

در آخر نیز لایحه ای با موضوع اختصاص پاداش آخر سال به شهردار به شورا ارائه شد که در نهایت این لایحه با مبلغی بین سه تا چهار میلیون تومان به تصویب شورای شهر اهواز رسید.

 

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/597761کپی شد!
49