دادستان اهواز: حکم سارقان آرایشگاه های زنانه در ملا عام اجرا می شود

علی اصغر صادقی گندمانی شنبه در نشست با خبری در خصوص دستگیری سارقان آرایشگاه های زنانه در محل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه هم پلیس و هم دستگاه قضایی به جد دنبال برخورد با جرائم خشن هستند، اظهار کرد: سارقان آرایشگاه های زنانه را در کوتاهترین زمان برای کیفرخواست به دادگاه می فرستیم و اگر دادگاه رای دهد احکام آنها در ملا عام اجرا می شود.

وی افزود: در این جریان سارقان در کوتاهترین زمان دستگیر شدند و برخورد شدید با آنها صورت می گیرد زیرا برخورد شدید در جرائم خشن هم مورد نظر مجموعه پلیس و هم مورد انتظار شهروندان است.

دادستان اهواز گفت: اجرای حکم اعدام در ملا عام تیغ دو لبه است که برای برخی بازدارنده و برای برخی افراد از جمله کودکان اثر روحی مخرب دارد.

صادقی گندمانی، با بیان اینکه با محدودیت اجرای حکم در ملا عام روبه رو هستیم، یادآور شد: وقوع این سرقت ها بازتاب خوبی در میان شهروندان نداشت، با این وجود متهمان در حداقل زمان دستگیر شدند.

وی در خصوص انعکاس خبر سرقت این سارقان از آرایشگاه های زنانه اهوازاضافه کرد: ما خودمان به عنوان رسانه به برخی مسائل که صحت و سقم آن برای ما احراز نشده نمی پردازیم زیرا فضای جامعه را از نظر روانی ملتهب می کند.

صادقی گندمانی افزود: موضوع آزار و اذیت جسمی بانوان در آرایشگاه های زنانه صحت نداشته و انعکاس این امر ممکن است آثار سوء روانی در جامعه ایجاد کند؛ پس تا زمانی که از صحت خبر مطمئن نشدیم نباید آن را منتشر کنیم.

دادستان اهواز یادآور شد: در انعکاس چنین اخباری باید به موقع و از مسئولان موثق و نه افراد عامه و شهروندان نقل کرد.

وی ادامه داد: در چنین حوادثی هر کسی از دیدگاه خود ممکن است طوری این حادثه را تعریف کند، اما باید تنها از مجاری قانونی اطلاعات را منعکس کرد و خودمان نباید به برخی مسائل که امنیت روانی جامعه را خدشه دار کند دامن بزنیم.

صادقی گندمانی در خصوص حمل سلاح غیرمجاز در اهواز بیان کرد: کشف و دستگیری افراد حامل سلاح غیرمجاز به صورت روزانه انجام می شود اما قانون مجازات نیازمند تصویب است و برای این افراد باید احکام سنگین تری صادر شود اما اکنون بیشتر با حمل سلاح سبک روبه رو هستیم.

به گزارش ایرنا، چهار متهم دستگیری شده در جریان این سرقت ها در محل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان حاضر شدند که یکی از متهمان مرد و متهم خانم نسبت به دستگیری خود معترض، و امدعی سارق نبودن می کردند.

همچنین چند نفر از بانوان حاضر در صحنه سرقت از آرایشگاه، در معاونت نیروی انتظامی به صحت دستگیری یکی از متهمان گواهی دادند اما صاحب آرایشگاه به صحت دستگیری همه متهمان حاضر در معاونت گواهی داد.

آخرین سرقت از آرایشگاه های زنانه یکشنبه هفته گذشته در منطقه پاداد اهواز رخ داد که بازتاب زیادی در جامعه به همراه داشت.

در این سرقت سارقان تمامی اموال بانوان حاضر در این آرایشگاه ها به سرقت برده شد که شب گذشته در یکی از استان های کشور دستگیر شدند.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/586638کپی شد!
102