آیت الله موسوی جزایری: سرنوشت سوریه باید به دست مردم این کشور رقم بخورد

به گزارش هورنیوز؛ آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز گفت: استکبار ستیزی به کانونی در کشور تبدیل شده است و در سراسر قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی افزود: در قرآن کریم خداوند فرموده است: أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ یعنی خداوند را بپرستید و در مقابل طاغوت ایستادگی کنید.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در میان پیامبران الهی نیز مقابله با طاغوت وجود داشته است. حضرت محمد (ص) نیز طاغوتی ها با وی درگیر بودند و به قصد ایشان اقدام می کردند که سر دسته آنان ابوصفیان و ابوجهل بودند.

آیت الله جزایری: ائمه ما نیز تا جایی که راه داشت با طاغوت های زمان خود مبارزه می کردند و سر سازش با آنان را نداشتند.

به گزارش هورنیوز؛ امام جمعه اهواز در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته اهواز با اشاره به برگزاری اجلاس وین درباره سوریه گفت: وزیر خارجه کشور ما نیز در این مذاکرات حضور دارد و امیدواریم آقای ظریف همانگونه که در مصاحبه های شان از موضعی شرافتمندانه سخن گفتند در راه احقاق حق موفق باشند چرا که سرنوشت سوریه باید به دست مردم سوریه رقم بخورد.

آیت الله موسوی جزایری، شهادت جوانان برومند مدافع حرم را یاداور شد و برای رفع فتنه های استکبار در سوریه دعا کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در سخنان خود مناسبت های روز ۱۳ آبان را برشمرد و با اشاره به مبارزات حضرت امام در برابر قانون کاپیتولاسیون در سال۴۳ و تسخیر لانه جاسوسی در سال۵۸ گفت: آمریکایی ها در ایران دست از فتنه و جاسوسی برنداشتند تا اینکه دانشجویان خط امام، سفارت آنها را که در آن جاسوسی می کردند را تسخیر کردند و حضرت امام هم این اقدام را تایید کردند.

موسوی جزایری گفت: با تسخیر لانه جاسوسی، تمام توطئه های خائنانه امریکا در کشور ما نقش بر آب شد.

خطیب جمعه اهواز همچنین یاد شهدای دانش اموز ۱۳ آبان سال۵۷ را هم گرامی داشت.

آیت الله موسوی جزایری همچنین روز شهادت شهید حسین فهمیده را یادآور و از وی بعنوان یک الگو و اسوه برای نسل جوان امروز و فردای کشور یاد کرد.

دریافت صوت خطبه اول

دریافت صوت خطبه دوم

https://hoorkhabar.ir/586522کپی شد!
72
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.