انتقال آب خوزستان سبب افزایش هزینه تولید محصولات کشاورزی شده است

فرماندار ویژه دزفول گفت: سیاست‌های غلط در انتقال آب خوزستان سبب افزایش هزینه در تولید محصولات کشاورزی شده و باید برای کاهش این هزینه‌ها چاره‌ای اندیشید.

حبیب الله آصفی  اظهار داشت: بستر آبی منطقه و شهرستان نیازمند توجه و اجرای راهکارهای مناسب در جهت تامین آب بخش های مختلف مصرفی و تولیدی است.

وی گفت: افزایش هزینه های تولید در بخش کشاورزی و آب بهای پرداختی کشاورزان سبب کاهش کشت محصول گندم در شهرستان متناسب با نیاز بازار مصرف در دزفول شده است.

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: یکی از راهکارهای مهم در توسعه و رونق کشت و تولید محصولات کشاورزی در اراضی شهری و روستایی وجود بستر اقتصادی مناسب در جهت تامین نیازهای فعالان این بخش از تولید در جامعه است.

وی افزود: عدم توجه به نیازهای کشاورزان علاوه بر کاهش حجم تولید محصولات کشاورزی زمینه های افزایش مهاجرت از مناطق مختلف استان را افزایش داده که این امر نیازمند توجه  در رفع عوامل آن است.

آصفی بیان کرد: با اجرای سیاست های مناسب در بخش کشت و تولید محصولات کشاورزی مطابق با نیازهای فعالان این عرصه می توان زمینه های کاهش هزینه های تولید این محصولات و رضایت مندی کشاورزان را به نحوی مطلوب فراهم کرد.

وی گفت: کشاورزی در حیات اقتصادی و تامین نیازهای تولیدی و اجتماعی نقشی مهم و موثر دارد و توجه به محورها و نیازهای این بخش زمینه رشد منطقه را در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

فرماندار ویژه دزفول عنوان کرد: استان خوزستان از منابع گسترده آبی دو رودخانه دز و کارون در مسیر شهرهای خود بهره مند است و تامین نیازهای بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی این مناطق یک اولویت مهم در استفاده از این منابع و رونق و رشد استان است.

وی افزود: سیاست‌های غلط در  انتقال آب خوزستان سبب افزایش هزینه در تولید محصولات کشاورزی شده و باید برای کاهش این هزینه‌ها چاره‌ای اندیشید.

https://hoorkhabar.ir/575162کپی شد!
88