برگزاری ۷ نمایشگاه هفته سلامت در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در هفته سلامت هفت نمایشگاه با مشارکت فعال ۱۱۸ داوطلب و ۱۷ خانه داوطلبی در استان برپا شده است.

علی خدادادی عصر امروز در حاشیه برنامه‌های هفته سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان یک استان کاملاً وسیع، با تفاوت‌‌های اقلیمی و تنوع قومی است و اگر نگاه ما به برنامه‌‌ها یک نگاه آکادمیک و علمی باشد، می‌‌توانیم از ظرفیت موجود با دید و نگرشی مثبت، استفاده کنیم و از آن به عنوان یک نقطه قوت و فرصتی مناسب بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس منشور هلال احمر وظیفه تسکین آلام بشری، کمک به سلامت و ایجاد تفاهم بین‌الملل و افراد مختلف جامعه بدون در نظر گرفتن هر‌گونه تبعیض را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر خوزستان عنوان کرد: چتر هلال احمر، چتری فراگیر است و ما بدون در نظر گرفتن هرگونه سلیقه سیاسی، قومیتی و طبقات اجتماعی، باید خدمات خود را در مواقع ضروری به صورت منطقه‌‌ای، ملی، فراملی و بین‌المللی به افراد مختلف جامعه ارائه دهیم.

*نقش مهم جمعیت هلال احمر خوزستان در صیانت از طرح تحول نظام سلامت

خدادادی با بیان اینکه خوزستان در شاخص‌های بهداشت و درمان در سطح پایینی قرار دارد و نیازمند توجه جدی است، گفت: جمعیت هلال احمر خوزستان در کنار مجموعه‌های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز می‌تواند بخشی از خدمات‌‌رسانی به مردم را بر عهده بگیرد و درمانگاه و داروخانه هلال احمر با فعالیت‌های تخصصی و تأمین داروهای کمیاب و مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج توانسته است به این امر خطیر بپردازد.

وی با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر خوزستان در صیانت از طرح تحول نظام سلامت افزود: اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم و آسیب پذیر استان، برپایی چادرهای سلامت در مناطق پر تردد و انجام تست غربالگری در چادرهای سلامت از جمله برنامه‌های استان در هفته سلامت بوده است.

*داوطلبان هلال احمر، پرچمداران و سربازان عرصه سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه داوطلبان هلال احمر از جمله پرچمداران و سربازان عرصه سلامت هستند خاطرنشان کرد: پیشگیری و خود مراقبتی، شناساندن طب سنتی در درمان، اهدای خون توسط اعضا و داوطلبان، دیدار از بیماران خاص و همدردی با آنان نیز در هفته سلامت انجام شده است.

خدادادی تصریح کرد: برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت در زمینه بیماری‌های واگیردار و ویروسی، محیط بهداشت فردی و اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها، انجام مشاوره توسط متخصصین در حوزه سلامت روانی، خانوادگی، ازدواج، نشاط اجتماعی و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی بهداشت و سلامت با مشارکت برخی دستگاه‌ها نیز در هفته سلامت امسال به مرحله اجرا درآمد.

*برنامه‌های تأثیرگذار هلال احمر خوزستان از اجرای کاروان سلامت تا کلاس‌های آموزشی

وی با اشاره به این که در هفته سلامت هفت نمایشگاه با مشارکت فعال ۱۱۸ داوطلب و ۱۷ خانه داوطلبی برپا شد، تصریح کرد: همچنین در هفته سلامت ۵۶ چادر تخصصی سلامت و بهداشت با حضور ۱۶۳ پزشک و پیراپزشک، ۵۰ مشاور خانواده و با مشارکت ۴۴۵ داوطلب جمعیت هلال احمر استان به مراجعه کنندگان ارائه خدمات کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: در این چادرها بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر  ویزیت رایگان شدند که ارزش خدمات بهداشتی و سلامت ارائه شده، به بیش از ۲۱۲ میلیون ریال رسید.

خدادادی بیان کرد: همچنین مرد ارائه خدمات به ۳۲۹ زن و ۵۹۷ مرد، جذب ۵۱۳ داوطلب جدید و توزیع ۵ هزار بروشور در زمینه بهداشتی و سلامت از دیگر اقدامات این جمعیت در هفته سلامت بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه آموزش‌های همگانی، ۵۰ دوره آموزشی به مدت ۲۲۹ ساعت برای هزار و ۸۰۰ نفر در قالب دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در زمینه بیماری‌های واگیردار و ویروسی و سایر بیماری‌ها برگزار شد.

خدادادی ادامه داد: در کنار این خدمات ۵۲۵ داوطلب در ۳۶ بیمارستان، خانه سالمندان و مرکز نگهداری معلولین از۶۵۰ بیمار، معلول و سالمند عیادت کردند.

 

https://hoorkhabar.ir/569034کپی شد!
71
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.