ساخت و سازهای غیرمجاز چرا در اهواز افزایش یافته است ؟

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر گفت: بیش از ۳۰۰ پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در کمیسیون در حال بررسی و پیگیری هستند.

هوشنگ شیرمردی اظهار کرد: برخی پرونده​های تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در مجموعه شهرداری مناطق بررسی می‌شود و به شورا و کمیسیون مربوطه نمی​رسد و آنچه که در کمیسیون مورد بررسی قرار می​گیرد عمدتا از اطلاعات مردمی است که به آگاهی شورای شهر رسیده است.

وی با بیان این که بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز کاربری مسکونی دارند، ادامه داد: بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز به این صورت است که فرد ابتدا دیواری به صورت غیرمجاز می‌کشد و در این محدوده تاسیساتی مستقر می​کند، سپس در مرحله بعد برای دریافت سند مراجعه می​کند؛ این‌گونه موارد بسیار زیاد است و چند هفته طول می​کشد تا نوبت پیگیری به پرونده فرا برسد.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز گفت: دو علت عمده در گسترش تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز، شناسنامه​دار نبودن املاک و زمین​ها و تعیین نشدن محدوده و حریم شهر اهواز است؛ در این زمینه پیگیری​هایی در حال انجام است اما یک‌شبه نمی​توان به نتیجه رسید.

شیرمردی افزود: البته با توجه به اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد درآمدهای شهرداری، از محل املاک است، لازم است اقدامات سریع​تری برای جلوگیری از گسترش این پدیده انجام شود.

وی اظهار کرد: هدف، بیشتر اصلاح کردن امور و نه برخورداری قهری با متصرفان و عوامل این موضوع است. متاسفانه هنوز هم بقایای بی​برنامگی مدیریت​هایی که از قبل حاکم بوده​اند‏، باقی است و این شرایط موجب گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز شده است وگرنه دلیلی ندارد شهرداری کلانشهر اهواز با این عظمت املاک خود را تاکنون شناسنامه​دار نکند تا از تصر غیرمجاز آن​ها جلوگیری شود.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز گفت: شهرداری علاوه بر ساماندهی املاک خود، می​تواند بر اساس بند ۱۰ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری​ها، برای املاک و زمین​های دیگر هم برنامه​ریزی کند و با انجام دیوارکشی، هم به زیباتر شدن چهره شهر کمک ​کند و از تجمع زباله در این زمین​ها جلوگیری کرده باشد.

https://hoorkhabar.ir/565291کپی شد!
18
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.