۳ بیمارستان تامین اجتماعی در خوزستان در حال ساخت است

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خوزستان گفت: بودجه سال جاری تامین اجتماعی خوزستان ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن در بخش درمان غیرمستقیم و ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش درمان مستقیم در بیمارستان​های ملکی تأمین اجتماعی اختصاص یافته است.

دکتر داریوش پناهی​ زاده در نشست خبری که امروز، (۱۱ بهمن​ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی با داشتن ۷۵ بیمارستان فعال در سطح کشور، دومین ارایه‌کننده خدمات درمانی بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و از این تعداد ۶ بیمارستان در استان خوزستان فعالیت می​کنند.

وی ادامه داد: در استان خوزستان نیز یک دی​کلینیک و ۲۳ مرکز درمانی شامل پلی​کلینیک، درمانگاه​های تخصصی، دو شیفت و تک شیفت تامین اجتماعی در حال فعالیت هستند. خوزستان پس از تهران، دومین استان دارای مرکز ملکی و تنها استانی است که هم​اکنون دارای سه بیمارستان در دست ساخت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان افزود: بیمارستان ۱۶۰ تخت​خوابی آبادان پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و سقف طبقه چهارم زده شده است. این بیمارستان دارای بخش​های ویژه​ای خواهد بود که فقط برای ساخت آن ۳۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

پناهی​زاده اظهار کرد: بیمارستان امیرکبیر اهواز نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و قرار است این پروژه در هفته تأمین اجتماعی در تیرماه سال آینده به بهره​برداری برسد.

وی درباره تأخیر در بهره​برداری پروژه بیمارستان امیرکبیر گفت: در دوره از اجرای عملیات ساخت آن پیمانکار به دلایلی اقدام به ترک کار کرد که این امر موجب طولانی شدن پروسه انتخاب پیمانکار و از سرگیری عملیات اجرایی آن شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوستان اظهار کرد: مراحل اولیه اجرای عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت​خوابی دزفول نیز انجام شده و به زودی کلنگ آن به زمین زده می​شود.

پناهی​زاده به دیگر پروژه​های بیمارستانی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از پروژه​ها نیز بیمارستان ۳۲ تخت​خوابی شوشتر است که به دلیل نیاز بیشتر، مصوب شد در کنار ساختمان فعلی بیمارستان یک ساختمان دیگر ساخته شود که بدین ترتیب ظرفیت بیمارستان به دو برابر افزایش می​یابد و به بیمارستانی با ظرفیت ۶۰ تخت​خوبی تبدیل می​شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: بودجه سال جاری تامین اجتماعی خوزستان ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن در بخش درمان غیرمستقیم جهت خرید خدمت از مراکز درمانی و موسسات مختلف اعم از بیمارستان​ها، پارکینگ​ها، درمانگاه​ها شامل مراکز دولتی، دانشگاهی، خصوصی، خیریه، و نفت هزینه می‌شود و ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش درمان مستقیم در بیمارستان​های ملکی تأمین اجتماعی اختصاص یافته است، که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این هزینه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می​کند.

پناهی​زاده اظهار کرد: بودجه سال ۹۴ تأمین اجتماعی خوزستان نیز یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیش​بینی شده است.

وی افزود: هزینه​های درمانی در کشور با شیب بسیار زیادی در حال افزایش است چون سیمای بیماری​ها از سال گذشته تاکنون تغییر یافته است. زمانی با بیماری​های عفونی مواجه بودیم ولی اکنون با بیماری​های مزمن مانند فشارخون، دیابت، چاقی مفرط و متاسفانه سرطان​ها روبرو شده​ایم و آمارها در این زمینه در حال افزایش است.

پناهی​زاده گفت: همچنین بروز سکته مغزی در کشورمان یک دهه زودتر از کشورهای برخوردار در حال وقوع است و این ناشی از داشتن سبک زندگی ناسالم است که به دلیل فرهنگ تغذیه غلط، بی​تحرکی، کم​تحرکی و در نظر نگرفتن یک برنامه ورزشی مناسب در زندگی است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان اظهار کرد: متاسفانه تغذیه ایرانی​ها حاوی مقادیر زیادی قند، کربوهیدارات‌ها، شکر و به خصوص نمک است، ایرانی​ها دو برابر استاندارد جهانی نمک مصرف می​کنند. همچنین در تغذیه از مقادیر زیادی روغن و مقادیر کمی از سبزیجات در رژیم​های غذایی خود استفاده می​کنیم.

پناهی​زاده به ضررهای استفاده از فست​فودها اشاره کرد و گفت: فست​فودها عامل کبد چرب، دیابت و سرطان​ها به خصوص سرطان​های گوارش است. یکی دیگر از عوارض چاقی است که اکنون کودکان بیش از حد استاندارد چاق هستند لذا می​طلبد فرهنگ تغذیه خود را اصلاح کنیم.

وی در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت را اقدمی جسورانه عنوان کرد و افزود: این طرح در شرایط بحران اجرا شد به طوری که در ۳۰ سال گذشته طرحی را نمی​بینیم که با این انسجام اجرا شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: بر اساس طرح تحول نظام سلامت، هزینه​هایی که از سوی سازمان​های بیمه​گر پرداخت می​شود، برای دارندگان بیمه روستایی و مستمری​بگیران سه درصد و مابقی شش درصد هزینه​های درمان است.

پناهی​زاده اظهار کرد: حذف زیرمیزی یکی از اقدامات بسیار مهم این دولت بوده است. این موضوع در بخش بیمارستان​های خصوصی نیز با اصلاح تعره​ها، عملیاتی شده گرچه هنوز رضایت کامل وجود ندارد، اما اقدام موثر بوده است.

وی در ادامه به افزایش پرونده​های بیماران سرطانی در خوزستان در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: پرونده​های ثبت شده به میزان ۷۰ درصد افزایش یافته​اند که البته به دلیل پوشش برخی استان​های همجوار احتمال ورود آمار پرونده​های این استان​ها به آمار استان خوزستان نیز وجود دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گفت: جمعیت به سمت سالمندی در حال پیش​روی است، البته خروج از حالت جوان روندی طبیعی است اما جمعیت سالمندی در کشور بیش از حد طبیعی در حال افزایش است و این به دلیل همان موضوع عدم توجه به تغذیه، سبک زندگی و طب پیشگیری است.

پناهی​زاده گفت: متاسفانه تعداد بیماران خاص در خوزستان نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته و این روند افزایش در سال​های آینده نیز ادامه دارد.

https://hoorkhabar.ir/562908کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.