ضرورت گسترش رشته​ های فنی​ و حرفه ​ای جهت تامین نیروهای متخصص در استان

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پروش خوزستان با اشاره به وجود ۳۹۰ هزار دانش​آموز مقطع متوسطه در استان گفت: خوزستان، استانی صنعتی است و حتی در بخش کشاورزی، کشاورزی صنعتی مدنظر استان است. بر همین اساس نیازمند این هستیم  تا شاخه​های فنی و حرفه​ای و ریاضی​فیزیک در سطح مدارس استان گسترش یابد.

جمشید کمائی در نشست خبری مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۱بهمن​ماه) در محل سالن غدیر این اداره برگزار شد، گفت: ​تعداد دانش​آموزان متوسطه در خوزستان بسیار بالا است و ساماندهی این امر نیازمند تمهیدات بسیاری است.

وی در ادامه تصریح​کرد: توجه به رشته​های ریاضی​فیزیک و فنی و حرفه​ای باید بیشتر گردد که  اگر این توجه  صورت نگیرد شغل دانش​آموزان در استان تامین نشده و مجبور به استفاده از نیروهای غیر بومی در صنعت استان می​شویم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان عنوان​کرد:​ در سال جاری موفق شدیم رشته ریاضی​​فیزیک را درمناطق آموزشی مختلف ایجاد کنیم، اما هنوز در برخی مناطق و شهرستان​ها نتوانستیم این رشته را برقرار کنیم.

کمایی اعلام کرد:​ در سال جاری رتبه کنکور دانش​آموزان استان در رشته انسانی از رتبه ۳۰ به رتبه ۲۶ ارتقا پیدا کرد. در رشته تجربی نیز  از رتبه ۲۷ به رتبه ۲۵ و در رشته ریاضی​فیزیک از رتبه ۳۱ به رتبه ۲۸  صعود داشتیم و متاسفانه در رشته هنر ار رتبه ۱۰ به رتبه ۱۲ تنزل رتبه داشتیم و در رشته زبان تغییر رتبه نداشتیم.

هم​چنین در این نشست معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت:​ در مقطع ابتدایی بالاترین آمار در تکرار پایه را داشتیم که با انجام طرح های آموزشی توانستیم رتبه تکرار پایه در مقطع ابتدایی در کشور را از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۵ ارتقا دهیم.

شجاعی با اشاره به این​که توسعه آموزش ابتدایی،از اولویت برنامه​های توسعه آموزش  و پرورش استان است، اظهار​کرد:​ برای توسعه آموزش ابتدایی، برنامه​های آموزشی در این حوزه را از یک سال قبل از آن شروع کردیم و محتوای پیش​دبستانی را مناسب با شرایط خاص استان تهیه کردیم.

وی افزود: در برنامه توسعه آموزش ابتدایی توجه ویژه​ای به موضوع دانش​آموزان دو زبانه شده است و بر همین اساس طرح آموزش پیش​دبستانی​ها درمناطق دو زبانه به مدت دو ماه به صورت دو زبانه خواهد بود. این طرح برای نخستین بار امسال اجرا شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پروش خوزستان نیز در این نشست اظهار​داشت:​ موضوع تربیت ​بدنی در آموزش و پرورش بسیار مهم است و ۳ شاخص از ۲۶ شاخص برنامه توسعه آموزش و پرورش را به خود اختصاص داده است.

محمود معزی در ادامه افزود:​ تربیت​بدنی ، بهداشت​ و سلامت و مراقبت و پیشگیری از آسیب​های اجتماعی از شاخص​های برنامه توسعه آموزش و پرورش است که مورد توجه این اداره قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این حوزه گفت: ​در حوزه تربیت بدنی حدود ۳۰۰ نفر نیروی انسانی کمبود داریم و در برنامه​های آموزش و پرورش سعی خواهیم کرد ۳۰ درصد از مدارس استان را به وسیله​های استاندارد ورزشی مجهز کنیم.

معزی خاطرنشان کرد: از مهم​ترین ​دغدغه​های ما آموزش تربیت​بدنی در مدارس مناطق محروم و مدارس دخترانه است؛ اولویت ما این است که برای این مدارس آموزش تربیت​بدنی و سلامت به صورت صحیح ارائه گردد.

https://hoorkhabar.ir/562877کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.