حجت‌الاسلام‌ شفیعی: کار فرهنگی توقف​ناپذیر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه​های خوزستان با اشاره به این​که کار فرهنگی توقف​ناپذیر است، گفت: روش​های مختلف را بررسی کنید و نسخه متناسب با شرایط و فضای دانشگاه خود را طرح​ریزی کنید بسیج باید مثل آب باشد؛ جریان آب متوقف نمی​شود و راه خود را باز می​کند.

حجت ​الاسلام ​و المسلمین سید محسن شفیعی در نشست صمیمانه با اعضای شورای بسیج دانشگاه صنعتی خاتم​الانبیا بهبهان با اشاره به جمله”حزب معبد من است نه معبود من” شهید​بهشتی تصریح​کرد: تشکل و کار تشکیلاتی را فرصتی برای دستیابی به آرمان​های بلند انقلاب اسلامی بدانید و از فرصت جمعی و گروهی برای رشد و تربیت مدیران جهادی استفاده ​کنید.

وی با بیان این​که بسیج تشکلی است که بر اساس نگاه حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفته​است، افزود: بسیج تشکیل شد تا انقلاب اسلامی در مسیر حرکت خود ازکادری تربیت شده و توانمند بهره​مند باشد.

 شفیعی با تصریح بر این​که امام خمینی(ره) نسلی را تربیت کرد که به دنبال انجام تکلیف الهی باشد، گفت: اگر ما تکلیف شرعی خود را در سوریه، عراق، افغانستان و لبنان انجام نداده بودیم معلوم نبود امروز خطوط مرزی کشورمان کجا بود و عزت ملی و سربلندی ملت ایران در چه وضعیتی قرار داشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه​های خوزستان، با بیان این​که در صدر اسلام مردم ائمه را تنها گذاشتند، اظهارکرد: امام خمینی(ره) نسلی را تربیت کرد که امام و رهبر خود را رها نکردند، پای آرمان​ها و اعتقادات مقدس اسلامی ایستادند و دست دشمنان را کوتاه کردند.

وی با تأکید بر این​که بسیج نسلی تربیت​شده برای دفاع از انقلاب اسلامی است، افزود: بسیج بی​مهری​ها را تحمل می​کند و در مواجهه با ناملایمات جاخالی نمی​کند، از سختی​ها نمی​هراسد، به دنبال منافع مادی و دنیوی نیست اما بر آرمان​های خویش و دستاورد شهیدان ثابت​قدم ایستاده است و تعرض به آرمان​های انقلاب و حریم ولایت را برنمی​تابد و در مقابل آن ایستادگی می​کند.

شفیعی ضمن بیان گوشه​ای از سختی​هایی که امام​خمینی(ره) در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شدند، تصریح​کرد: امام​خمینی(ره) به آموزه قرآنی “إِنَّالَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ باورداشتند. این​که بگوییم خدای ما الله است کار را تمام نمی​کند. «ثم استقاموا» استقامت در مسیر الهی کار بزرگی است، باید آماده مجاهدت شد و دانست که مردان بزرگ و تاریخ​ساز عمر خود را در مجاهدت سپری کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه​های​ خوزستان در ادامه به چند نکته مهم در حوزه کار تشکیلاتی در زمینه تربیتی اشاره و خاطرنشان کرد: بازخوانی خط​مشی، روش​ها، تحلیل عملکرد گذشته و تطبیق و ارزیابی با شرایط موجود، داشته باشید که این​ها به رفع کاستی​ها و رشد و باروری تلاش​ها منتج خواهد شد.

وی با بیان این​که بر​حق​بودن  به​تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: انسانی که بر حق است باید در مسیر هدایت، جذب حداکثری را دنبال نماید و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکند، باب تعامل و دوستی را مفتوح بگذارد، بنابراین در همه جا و به​ویژه در دانشگاه بسیج باید محبوبترین تشکل باشد.

https://hoorkhabar.ir/541328کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.