برگزاری جشنواره‌ی سراسری نمایش رضوی در دانشگاه شهید​چمران اهواز

بخش نمایش رضوی سیزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی امام​​ رضا(ع)، به میزبانی دانشگاه شهید​چمران اهواز در اردیبهشت​ماه سال ۹۴ برگزار می‌شود.

 

دبیر اجرایی نمایش​ رضوی با اعلام این خبر اظهارکرد: در سالی که با درایت عالی مقام معظم رهبری سال فرهنگ نام گرفته است، به​منظور حفظ و نشر فرهنگ محبت اهل​بیت(ع) و به ویژه فرهنگ منور رضوی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز، جشنواره‌ی سراسری نمایش رضوی را برگزار می‌کند.

بهزاد وزیری با بیان این​که این جشنواره در بخش​های صحنه‌ای، آیینی و میدانی برگزار می‌شود، افزود: موضوع آثار ارسالی به جشنواره الزاما باید مرتبط با امام رضا(ع) باشد.

وی درباره محورهای این جشنواره گفت: علاوه بر آثاری که به شکل مستقیم مربوط به سیره و سلوک، زندگی‌نامه، کرامات و شهادت حضرت رضا(ع) است، آثاری که به صورت غیرمستقیم به مفاهیم و آموزه‌های برگرفته از سیره‌ آن حضرت هم​چون فتوت، ایمان، گذشت، ازخودگذشتگی، عدالت​خواهی و عدالت​پروری، پرهیزگاری، رعایت اخلاق و فداکاری پرداخته باشند، نیز پذیرفته می‌شوند.

وزیری زمان برگزاری جشنواره را ۱۰ تا ۱۷ اردیبهشت​ماه سال ۹۴ اعلام کرد و یادآور شد: مهلت ارسال متون نمایشی حداکثر تا پایان ۱۵ بهمن​‌ماه امسال و مهلت ارسال فیلم نمایش‌هایی که متون آنها پذیرفته شده​است حداکثر تا ۱۵ فروردین​ماه سال ۹۴ خواهد بود.

دبیر اجرایی بخش دانشگاهی سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام​رضا(ع) درباره برنامه‌های جنبی این جشنواره اظهار کرد: هم​زمان با برگزاری جشنواره، سه کارگاه آموزشی بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی توسط اساتید و مدرسان مجرب دانشگاه برگزار می​شود که استفاده از این کارگاه‌ها برای اعضای گروه‌های شرکت​کننده در جشنواره رایگان خواهد بود. هم​چنین تلاش خواهد شد شرایط بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای شرکت کنندگان فراهم شود.

https://hoorkhabar.ir/541977کپی شد!
64
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.