فعالیت های فرهنگی به متولیان فرهنگ و هنر واگذار می شود

همایون قنواتی با بیان اینکه نخستین گام‌های مدرنیته از خوزستان اغاز شد، گفت: خوزستان دارای تنوع فرهنگی بسیار است و شاعرانی دارد که جزو بزرگان ادبیات معاصر ایران هستند و باید از این فرصت استفاده شود.

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مجوز خرید کتاب توسط اداره‌کل ارشاد استان ۲۵ میلیون تومان بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این مبلغ به ۹۰ میلیون تومان رسید.
نشست هم‌اندیشی ناشران فعال خوزستان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش از ظهر امروز در اهواز برگزار شد.
همایون قنواتی در این نشست اظهار کرد: نگاه ما به حوزه فرهنگ واگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و هنری به متولیان فرهنگ و هنر است، سال‌ها است که نمایشگاه کتاب با هزینه‌های بسیار برگزار می‌شود اما ناشران باز هم راضی نیستند به همین دلیل در حال برنامه ریزی برای واگذاری نمایشگاه کتاب به بخش خصوصی و ناشران هستیم.
مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه نخستین گام‌های مدرنیته از خوزستان اغاز شد، گفت: خوزستان دارای تنوع فرهنگی بسیار است و شاعرانی دارد که جزو بزرگان ادبیات معاصر ایران هستند و باید از این فرصت استفاده شود.
وی عنوان کرد: برای واگذاری ممیزی کتاب مکاتباتی با وزارتخانه انجام شده و از آن‌ها درخواست کردیم که هیئت نظارت را به استان واگذار کنند، در جلساتی که باوزارتخانه داشتیم مقرر شد تمدید پروانه نشر به استان‌ها واگذار شود و در آینده‌ای نزدیک این کار انجام می‌شود.
قنواتی درباره مبلغ در نظر گرفته شده برای خرید کتاب گفت: اداره‌کل مجوز خرید کتاب به مبلغ ۲۵ میلیون تومان را داشت که خوشبختانه با رایزنی‌هایی که با وزارتخانه داشتیم این مبلغ را در سال جاری به ۹۰ میلیون تومان رساندیم،‌ ما فقط کتاب‌هایی که توسط ناشران خوزستان و در چاپخانه‌های استان منتشر و چاپ شده باشند را خریداری خواهیم کرد.
مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان عنوان کرد: به دنبال تهیه یک آیین‌نامه برای تجلیل از اهل قلم هستیم که امیدواریم به زودی این کار انجام شود و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.
https://hoorkhabar.ir/429378کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.