بخش زیادی از آب را به اسم کشاورزی صرف تولید برق می کنند

کیخسرو چنگلوایی گفت:بخش زیادی از کمبود آب به خشکسالی بر می گردد موضوع دیگر این است که بخش زیادی از آب تحت عنوان کشاورزی برای تولید برق استفاده می شود.

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  اظهار داشت:اینکه می گویند بخش اعظم کمبود آب به کشاورزی برمی گردداصلا این حرف را قبول ندارم.

وی ادامه داد:طی چندسال گذشته سطح زیر کشت ما افزایش پیدا نکرده است هرچه بوده است افزایش عملکرد در سطح بوده است ما راندمان را بالاتر برده ایم.

کیخسرو چنگلوایی تصریح کرد:در سالهای گذشته در سطح بسیار وسیع آبیاری تحت فشار، تجهیز و نوسازی شبکه های فرعی را راه اندازی کردیم که اینها کمک به کاهش مصرف آب در کشاورزی کرده است.

وی افزود:علت کمبود آب را باید در جایی غیر از کشاورزی جستجو کرد چه اتفاقی افتاده است که ۷ سال پیش همین سطح زیر کشت را داشتیم و این همه طرح های زیربنای اجرا نشده بود مشکل آب حاد نبود اما الان بعد از چندسال و این همه کار زیربنایی مشکل آب پیدا کردیم؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد:بخش زیادی از کمبود آب به خشکسالی بر می گردد موضوع دیگر این است که بخش زیادی از آب تحت عنوان کشاورزی برای تولید برق استفاده می شود.

https://hoorkhabar.ir/429384کپی شد!
138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.