بازار نوشت‌افزار کنترل می‌شود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: این‌ اداره با توجه به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس و تقاضا و مراجعه مردم برای خرید، بازار نوشت‌افزار را کنترل می‌کند.

رضا دهدشتی‌زاده اظهارکرد: ‌البته بخشی از اقلام نوشت‌افزار مشمول نظارت اداره استاندارد نمی‌شود و نظارت ما بر اقلام مشمول متمرکز است.

وی افزود: بخشی از اقلام مشمول نوشت‌افزار، تولید داخلی و برخی وارداتی است که ما در هر ۲ بخش به روش‌های مختلف نظارت می‌کنیم.

دهدشتی‌زاده تصریح‌کرد: در خصوص کالاهای وارداتی، ما در بدو ورود از محموله‌های وارداتی نمونه‌برداری می‌کنیم و در صورت انطباق استاندارد اجازه ورود به کالاهای مربوطه داده می‌شود.

وی عنوان‌کرد: در زمینه نوشت‌افزار در داخل استان تولیدکننده نداریم اما تولیدات داخلی کشور که وارد بازار می‌شود مورد کنترل قرار می‌گیرند؛ به این صورت که ما در بازار نمونه‌برداری می‌کنیم و پس از بررسی اگر عدم انطباق با استاندارد کالایی تائید شود، مراتب به استان تولیدکننده اعلام می‌شود تا تولیدکننده مربوطه تحت کنترل قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در حال حاضر به صورت جدی بازار نوشت‌افزار را کنترل می‌کنیم و هر زمان محموله‌ای وارد شود کنترل‌ها صورت می‌گیرد.

https://hoorkhabar.ir/243419کپی شد!
74