آیت الله شفیعی: شهرداری با جدیت تمام وارد فاز فرهنگی شده است

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری به همراه جمعی از مدیران وفعالان فرهنگی شهرداری ضمن بازدید از کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی با آیت ا… شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

در این نشست صمیمی پس از ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از سوی امیر آهن جان  معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری ، آیت ا… سید علی شفیعی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت دهه کرامت وتشکر از آقای آهن جان به خاطر ارائه گزارش از برنامه های فرهنگی شهرداری ، به ذکر روایتی از امام رضا(ع) پرداخت و گفت: دهها وصدها روایت وجود دارد دال براینکه ائمه به عنوان رهبران دین به بالا بردن سطح فرهنگی و عقلانی مردم اهتمام داشته اند.

وی در ادامه گفت: ائمه دین سعی بر این داشته اند که شیعیان انسانهایی والا و ژرف بین باشند. پیشوایان دین ما نمی خواستند که شیعیان و مریدان سطح پایین داشته باشند و در این زمینه زحمات زیادی کشیدند. ائمه می خواستند که ما حقایق را بدانیم زیرا حرکت و تفکر و اندیشه باید در باطن و درون انسان باشدتا به دیگران نیز سرایت نماید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری در سطح کشور با جدیت تمام وارد فاز فرهنگی شده است افزود: می دانیم که مردم به انواع و اقسام مختلف ممکن است از دادن عوارض و مالیات طفره بروند اما وقتی ببینند شهرداری بودجه ای را که در اختیارش است به خوبی مصرف می نماید امیدوار و خوشحال خواهند شد که پولشان هدر نرفته است.

وی افزود: این جزو سیاستهای کلی نظام است که شهرداری از امکانات و توان خود در زمینه فرهنگی و مذهبی استفاده بهینه نماید. ولی این را باید بدانیم که میان کارهای فرهنگی و مذهبی تفاوتهایی هست. به عبارت دیگر هر کار فرهنگی کار مذهبی است ولی هرکار مذهبی کار فرهنگی نیست .

آیت ا… شفیعی در ادامه کار فرهنگی را موجب رشد سطح فکر و اندیشه مردم دانست و گفت: صرفا مسلمان شناسنامه ای و شیعه بودن دردی را دوا نمی کند هرچند انجام کارهای مذهبی بسیار لازم و ضروری است ولی اینها جای کار فرهنگی را نمی گیرد. در کنار کارهای مذهبی ، کارهای فرهنگی از جمله چاپ کتاب نیز لازم است . همچنین کارهای فرهنگی باید متناسب با اقشار جامعه باشدو اقشار فرهیخته و دانشگاهی و حوزه های علمیه را نیز در نظر گرفت تا سطح استان بالا بیاید و استانی فرهنگی و فرهیخته داشته باشیم. اگر اینطور شود که انشاا… خواهد شد بزرگترین امتیازش برای شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه در کارهای فرهنگی به مشاوره و همفکری نیاز هست گفت: در شهرداری الحمدلله نیروهای خوبی وجود دارد.برای انجام کارهای فرهنگی مشکلاتی وجود دارد ولی توکل به خدا و نیت خالص می تواند مشکلات را برای شما آسان کند تا خدمات بزرگی انجام دهید .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار امیدواری کرد ، که شاهد صدق فعالیتهای برجسته فرهنگی در اهواز باشیم.

https://hoorkhabar.ir/244220کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.