امام جمعه ایذه: سکوت برخی کشورهای مسلمان در خصوص مساله فلسطین مایه تعجب است

امام جمعه ایذه مهمترین جریان جهان اسلام را مساله فلسطین و مظلومیت آن دانست و سکوت برخی کشورهای مسلمان و سازمان‌های جهانی به ظاهر حامی حقوق بشر را عجیب خواند.

حجت‌الاسلام کمال موسوی صبح امروز در خطبه نماز عید فطر ضمن تبریک فرا رسیدن این عید بزرگ و قبولی یک ماه بندگی و روزه‌داری مردم، اظهار کرد: هر چیز قابل شمارش به سرانجام خواهد رسید همان‌گونه که ماه رمضان، ماه مهمانی خدا به پایان رسید.

وی افزود: عمر آدمی هم‌ دارای شماره و رقم است پس روزی به سرانجام خود خواهد رسید و تمام آفریده‌ها فانی و نابود می‌شوند.

امام جمعه ایذه ادامه داد: مرگ هر انسان روزی فرا خواهد ‌رسید پس قبل از مردن باید رفتار و اخلاق انسانی خود را تقویت کرد.

وی، روز قدس را مبحث بزرگی در اتحاد میان مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد: مسمانان جهان باید با انسجام به دفاع از مظلوم بپردازند.

امام جمعه ایذه در قسمت پایانی سخنان خود به نسل‌کشی ناجوانمرانه فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و ملت ایران را تنها کشوری دانست که همیشه در مقابل ظلم و جفا بیدار بوده است.

همزمان با حلول ماه شوال و اعلام عید سعید فطر، مردم روزه‌دار و متدین شهرستان ایذه، از همان ساعات ابتدایی صبح در مصلای امام‌خمینی(ره) حاضر شده بودند.

صف‌‌های طولانی نمازگزاران به‌علت حضور پرشور، از مصلای چند‌ هزار نفری به چند‌ صد متر پائین‌تر از خیابان‌های منتهی به محل برگزاری مراسم کشیده شده‌ بود و نوای دلنشین «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَهِ وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ اَهْلَ الْعَفْوِ…» و درخواست استغفار گناهان در پایان این ماه پر خیر و برکت، پایانی بود بر روزه‌داری بندگانی که با امید عفو خطاها، به بندگی خداوند جهانیان رفته بودند.

https://hoorkhabar.ir/161095کپی شد!
84